Problemele copiilor cu autism, în atentia guvernantilor
• o petitie a Asociatiei Pãrintilor Copiilor cu Autism din România, sustinutã cu semnãturi adunate din toatã tara, a fost adresatã Guvernului, Parlamentului si Ministerului Educatiei Asociatia Pãrintilor Copiilor cu Autism din România a început o campanie nationalã de sensibilizare asupra problemelor de ordin educational cu care se confruntã copiii care suferã de aceastã cumplitã boalã. Solicitãrile acestora fac obiectul unei petitii adresate Guvernului, Parlamentului, respectiv Ministerului Educatiei si Cercetãrii, intitulate „Petitie pentru o Educatie de Calitate si pentru copiii cu nevoi educationale speciale si dizabilitãti din România“. Aceasta este sustinutã de numeroase semnãturi, din toatã tara, lista rãmînînd deschisã. Douã aspecte esentiale sînt aduse în atentia guvernantilor: „Necesitatea includerii în noul pachet legislativ propus de Ministerul Educatiei si Cercetãrii (Legea învãtãmîntului preuniversitar si Statutul personalului didactic) a unui act normativ special, inclusiv a unui Manual de politicã, proceduri si îndrumãri ale MECT în domeniul Educatiei Speciale“ si „Necesitatea unor mãsuri urgente si imediate ale MECT pentru îmbunãtãtirea calitãtii educatiei pentru copiii cu autism, unii dintre cei mai vitregiti copii cu nevoi educationale speciale la aceastã datã, situatie generatã de necunoasterea problematicii acestor copii si de inexistenta profesionistilor formati în educatia lor“.
Reprezentantii asociatiei subliniazã absenta reglementãrilor legale care sã facã posibil un tratament nediscriminator al copiilor din aceastã categorie. Ei fac si o serie de propuneri, între care:
introducerea autismului ca o categorie de nevoie educationalã specialã/ dizabilitate distinctã în rîndul categoriilor de nevoi educationale speciale; alocarea urgentã de fonduri adecvate nevoilor reale în formarea profesionistilor - profesori, educatori, personal auxiliar - din învãtãmîntul special si de masã care lucreazã efectiv cu copiii cu autism la aceastã datã, dar si a tuturor profesionistilor din învãtãmîntul special si de masã, a celor care vor lucra cu copii cu autism în cariera lor; instituirea obligativitãtii unei formãri reale si consistente în autism - notiuni generale si strategii si tehnici de lucru la clasa cu copiii cu autism dovedite a fi eficiente, în comunicare, pentru toti profesionistii care lucreazã în prezent sau intentioneazã sã lucreze la clase unde existã copii cu autism.
Potrivit acestora, activitatea educationalã a asistentului la clasã trebuie sã devinã si în scoala româneascã un „serviciu educational suplimentar“ de bazã. Cei care doresc sã afle mai multe amãnunte si chiar sã se înscrie între sustinãtorii acestei petitii o pot face accesînd pagina de Internet cu adresa:
http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_pentru_o_educatie_de_calitate_si_pentru_copiii_cu_nevoi_educationale_speciale_si_dizabilitati_din_romania-p44130039.html.
|