Mãsuri „anti-bombardament“ la Piatra Neamt
Dacã ies socotelile oficialilor, în Piatra Neamt nu vor mai exista strãzi sau spatii verzi care aratã ca dupã bombardament cînd firmele de constructii îsi terminã treaba. ÃŽn principiu, nici acum nu ar trebui sã existe, pentru cã este în vigoare regulamentul de bunã gospodãrire si existã o decizie a legislativului care obligã constructorii sã lase curãtenie în urma lor. Multi însã nu respectã regulile. Zilele acestea se stabilesc conditiile de eliberare a autorizatiei de racorduri si bransamente la retelele de utilitãti publice din Piatra Neamt. „ÃŽn oras se înregistreazã un numãr ridicat de lucrãri de bransamente, extinderi si reparatii de avarii la retelele edilitare de utilitãti publice - apã si canalizare, termice, eletrice, de gaz, de telefonie si asa mai departe. ÃŽn urma lor, terenul este afectat de lucrãri si nu este adus întocmai la forma initialã. Sau este adus, dar dupã perioade îndelungate de timp. Ca atare, se impun sanctiuni“, a declarat Nicoleta Husaru, purtãtorul de cuvînt al primãriei. ÃŽn baza prevederilor legale existente, s-au stabilit mai multe mãsuri. Astfel, autorizatiile de racorduri si bransamente vor fi eliberate numai firmelor de constructii sau detinãtorilor de retele de utilitãti care executã lucrãrile respective. Eliberarea acestei autorizatii se va face numai în baza unui grafic de lucrãri pentru toate sãpãturile planificate, care sã includã data începerii lucrãrilor, metrii pãtrati vizati si felul terenului afectat (spatiu verde, trotuar, carosabil etc.) si un contract ferm cu Publiserv sau cu Urban, ori garantie si contract cu altã firmã autorizatã pentru lucrãrile de refacere. Fiecare tronson de sãpãturã va avea maximum 50 m lungime si va trebui refãcut înainte de a merge înainte cu altii 50 m. Totodatã, trebuie prezentat proiectul de refacere a zonelor afectate, care trebuie sã continã o listã cu materialele si cantitãtile necesare pentru refacerea domeniului public afectat de sãpãturi. Acest proiect trebuie sã fie fãcut de un proiectant autorizat, în functie de categoria si importanta strãzii. Astfel, reparatiile se fac pe toatã lãtimea sãpãturii în cazul în care trotuarul este din balast sau piatrã spartã si pe toatã lãtimea trotuarului în cazul în care acesta este asfaltat. Dacã e pavat cu dale, pot fi refolosite la reparatii, dar numai dacã nu sînt ciobite. ÃŽn cazul strãzilor balastate, reparatiile se fac strict pe zona sãpãturii. Dacã strada este asfaltatã, reparatiile trebuie sã includã cel putin jumãtate de metru în plus fatã de locul sãpãturii, dar, în functie de tipul de drum, proiectantul poate dispune refacerea asfaltului pe o lãtime mai mare. Pentru nerespectarea acestor reguli, s-au prevãzut si sanctiuni, de la 300 la 10.000 de lei, în functie de gravitate. Spre exemplu, racordarea la retelele de utilitãti fãrã autorizatie se taxeazã cu sume între 1.000 si 10.000 de lei, iar întîrzierea lucrãrilor de executie se pedepseste cu amenzi între 300 si 2.500 de lei. Dacã terenul nu este adus la starea initialã începerii sãpãturilor, amenda este cuprinsã între 2.000 si 7.500 de lei.
|