Încercare de fraudã la BancPost
• unor clienti ai bãncii, din Roman, le-au fost cerute, prin e-mail, date confidentiale despre cardurile detinute • „atacul“ informatic a fost stopat la timp • vineri, 2 mai, tranzactiile la bancomate au fost stopate • Mai multi romascani clienti ai BancPost au fost, la finele sãptãmînii trecute, cît pe ce sã cadã pradã unei escrocherii electronice, care i-ar fi lãsat fãrã banii din conturi. ÃŽntîmplarea a avut loc atunci cînd cetãtenii de bunã credintã au primit un e-mail, prin care li se cereau mai multe date confeidentiale despre conturi si parole. ÃŽncercarea de fraudare a fost depistatã la timp, astfel încît clientii si banca nu au avut de suferit. „Cîtiva clienti de-ai nostri au primit cîte un e-mail prin care li se solicita sã dezvãluie codul PIN, numãrul cardului si data expirãrii acestuia, de pe un site de la adresa http:207.173.3.114 /Bancpost//index.htm. Tranzactiile la bancomatele noastre au fost stopate vineri, 2 mai, tocmai pentru a preveni sustragerea de fonduri din conturile clientilor. Pînã seara, problema a fost remediatã, iar în prezent totul functioneazã în mod normal. Este pentru prima datã cînd se încearcã o astfel de fraudare la BancPost. Au mai fost tentative similare, dar la alte bãnci. Oricum, clientii trebuie sã stie faptul cã bãncile nu solicitã niciodatã date confidentiale, elemente de identificare ale cardurilor“, a declarat Vasile Mocanu, directorul Sucursalei BancPost Moldova. Acesta a reamintit inclusiv faptul cã datele privind conturile sau alte elemente de identificare sînt confidentiale si ele apartin doar posesorului cardului. ÃŽn plus, cei care rãspund la astfel de e-mailuri riscã sã-si piardã banii si sã nu fie despãgubiti. Specialistii recomandã ignorarea acestor mesaje sau, mai întîi de toate, se recomandã a se lua legãtura cu angajatii bãncii, pentru a verifica dacã solicitãrile sînt reale.
|