Bãtaie electoralã în lifturi
• PSD a încheiat contract cu o firmã pentru a-si posta afisele electorale în lifturile romascanilor • numai cã multe dintre acestea s-au blocat, ori au au intrat în revizie • în alte ascensoare, afisele au fost rupte • „Acestea sînt rãutãti ale adversarilor politici“, sustine Gabriel Luncanu, directorul de campanie al PSD • în schimb, spatiile de afisaj electoral puse gratis la dispozitie de Primãria Roman sînt aproape goale • dar, stîlpii, gardurile si vitrinele sînt „sufocate“ de afisele candidatilor • la fel ca si peretii exteriori ai imobilelor • Haos în campania electoralã din municipiul Roman. Afisele formatiunilor politice au acoperit orasul centimetru cu centimetru. Pe oriunde ar merge, romascanilor le este imposibil sã nu dea cu ochii de fetele zîmbitoare ale candidatilor intrati în cursa alegerilor din luna iunie. Mesaje peste mesaje, menite a zgîndãri coarda sensibilã a alegãtorului care se va prezenta la vot. Numai panourile electorale puse gratis la dispozitie de administratia localã, amplasate în toate zonele orasului, au rãmas aproape goale. ÃŽn campania de dinaintea alegerilor din acest an au fost preferate gardurile, stîlpii, vitrinele si fatadele blocurilor. Asa, ca sã fie observate de la o postã.
Cã lupta electoralã este acerbã o demonstreazã faptul cã partidelor nu le mai ajunge locul în care sã se afiseze, dorind sã pãtrundã musai inclusiv în „casele“ alegãtorilor. Spre exemplu, PSD a semnat un contract cu o firmã, pentru a-si face campanie în lifturile din Roman. „Orasul. Un nou capitol. Renasterea“ este mesajul lansat în ascensoarele din imobilele romascanilor. ÃŽn urma unui raid fãcut, ieri, reporterii „Monitorul de Roman“ au constatat cã lupta electoralã s-a mutat si în scãrile de bloc. La blocul nr. 14, de pe strada „Nicolae Titulescu“, la una din scãri, liftul era blocat. La urmãtoarea scarã, liftul mergea, afisul era, dar pînã sã facem o fotografie, liftul s-a blocat „subit“. Pe bulevardul Republicii, din cele trei blocuri cu lift, douã nu aveau afis, iar celãlalt era „în revizie“. La „Doi Mãgari“, în lift se mai aflau doar urmele afisului. „Acestea sînt rãutãti ale adversarilor politici care denigreazã tot, pentru cã de altceva nu sînt în stare“, a declarat Gabriel Luncanu, directorul de campanie al PSD.
Potrivit reprezentantilor administratiei locale, afisarea de mash-uri sau alte forme de publicitate electoralã în asociatii este interzisã, în cazul în care nu existã aprobarea prealabilã a Serviciului de Urbanism al Primãriei Roman. Amenzile sînt cuprinse între 50 si 100 milioane de lei vechi, iar sanctiunea se aplicã conducerilor, care au permis afisarea mesajelor fãrã aviz.
|