„Clientul nostru, prostul nostru“, la Durãu
• trei restaurante din aceastã statiune au primit amenzi însumînd 130 de milioane de lei vechi • la unul dintre ele s-a gãsit carne cu termen de valabilitate depãsit de 35 de zile • Hotelurile si pensiunile din Durãu lasã de dorit si din punct de vedere al conditiilor de cazare oferite turistilor, dar mai ales din punct de vedere al mesei. Aceasta este concluzia inspectorilor Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt, care au descins la sfîrsitul sãptãmînii trecute în zece unitãti de cazare si alimentatie publicã din cunoscuta statiune montanã din judet. La opt din cele zece unitãti verificate de cãtre reprezentantii OJPC, au fost constate abateri de la legislatia în vigoare referitoare la conditiile de cazare si masã. Cele mai grave dintre nereguli, care de altfel au si fost sanctionate cu amendã contraventionalã, dar nu numai, au constat, în servirea clientilor cu produse alimentare cu termen de valabilitate expirat cu minimum zece zile si maximum 90. Cea mai asprã amendã, de 50 de milioane de lei vechi, a fost aplicatã unui operator economic la care au fost gãsite 28 de kilograme produse din carne în stare congelatã cu termen de valabilitate depãsit de 35 de zile. Mai mult decît atît, bucãtarii firmei aveau pregãtite pentru preparare 175 de kilograme de pãstrãv congelat care nu avea nici un element de identificare, nici termenul de valabilitate si în consecintã nu se putea verifica starea de prospetime a produsului. Alimentele neconforme au fost confiscate. La alte douã societãti s-a depistat carne de vitã congelatã, neetichetatã, a cãrei provenientã nu putea fi doveditã, bãuturi rãcoritoare si bere cu termen de valabilitate expirat de douã, respectiv, trei luni. Acestia au fost amendati cu cîte 40 de milioane de lei vechi, fiecare. ÃŽn ceea ce priveste conditiile de cazare, inspectorii OJPC Neamt au constat dotarea necorespunzãtoare a camerelor, inexistenta listei de servicii suplimentare puse la dispozitia clientilor, neinformarea turistilor cu privire la tarifele de cazare practicate, numere de telefon ale institutiei venite în control. „Recomandãm consumatorilor sã fie foarte atenti ca spatiile de cazare pentru care plãtesc sã respecte standardele promise, serviciile pentru care se percep taxe sã fie respectate. ÃŽn ceea ce priveste masa, recomandãm clientilor ca atunci cînd au dubii în legãturã cu alimentele, dar mai ales atunci cînd modificãrile organoleptice sînt evidente, sã le refuze. ÃŽn ceea ce priveste sejururile contractate on-line, este bine ca acestea sã fie evitate mai ales atunci cînd pe site nu apar date de identificare ale firmei ofertante“, a declarat inginer Nicoleta Nica, purtãtor de cuvînt al OJPC Neamt.
|