Piatra Neamt, ochios pentru investitorii strãini
• cîtiva oameni de afaceri britanici au vizitat orasul si i-au vorbit primarului Gheorghe Stefan despre o strategie de branding Piatra Neamt a început sã-si facã loc pe piata destinatiilor ochioase pentru oamenii cu multi bani, dispusi sã facã si mai multi. Cel putin asta anuntã autoritãtile locale. Premiza este întãritã de faptul cã, în ultima vreme, tot mai multi oameni de afaceri din strãinãtate se aratã interesati sã investeascã în business-uri la Piatra Neamt. Cel mai recent exemplu îl constituie doi oameni de afaceri britanici, din care unul de origine românã, care au venit zilele trecute la Piatra Neamt sã studieze zona. Richard Beasley, managing director la IN2, si Dan Dumitriu, chief executiv officer la EMT Consulting&Co.Ltd. Primul are o firmã de branding si considerã cã Piatra Neamt este unul din cele mai frumoase orase din tarã, cu potential de dezvoltare, ceea ce l-a si determinat sã vinã sã vadã cu ochii lui în ce s-ar putea bãga banii - hoteluri, cazinouri etc. Cel de-al doilea, Dan Dumitriu, este, dupã cum spun oficialii primãriei, pietrean de origine, care si-a gãsit succesul în Marea Britanie si care ar vrea sã întoarcã urbei recunostinta sa. „Sînt oameni de afaceri care doresc sã investeascã în Piatra Neamt. Au aflat despre investitiile pe care administratia Stefan le-a fãcut pentru dezvoltarea turismului si s-au arãtat interesati sã participe si ei. Au dorit sã vadã orasul cu ochii lor, înainte sã decidã în ce anume vor investi. Si oricum va fi nevoie de studii de oportunitate si de piatã pînã sã se apuce efectiv de lucru. Cert este cã acum a avut loc un prim pas. Sãptãmîna aceasta au venit la Piatra Neamt si s-au întîlnit cu primarul Gheorghe Stefan. Urmeazã sã revinã“, a declarat Nicoleta Husaru, purtãtorul de cuvînt al primãriei pietrene. Multumiti cã actiunile derulate în cadrul planului de dezvoltare durabilã si de promovare a turismului încep sã-si arate roadele, oficialii pietreni i-au primit cu bratele deschise pe musafiri si i-au purtat prin toate punctele atractive ale orasului. Nicoleta Husaru spune cã delegatia britanicã a fost atrasã în special de oportunitãtile oferite de sectorul turistic, pe care l-au considerat „piatã aflatã în plinã expansiune, cu o putere de cumpãrare în continuã crestere, oferind pentru investitori fortã de muncã perfomantã si calificatã“. Totodatã, vizibilitatea în crestere a orasului Piatra Neamt si infrastructura turisticã realizatã pînã acum au crescut scoring-ul orasului în ochii lor. Drept pentru care i-au propus primarului Stefan realizarea în comun a unei strategii de branding care sã transforme orasul Piatra Neamt într-o destinatie turisticã internationalã.
|