|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
23 Mai 2008 |
|
Grijã mare cu cine faceti nunta
• inspectorii OJPC Neamt au verificat 14 firme care presteazã servicii pentru organizarea de evenimente festive • cele mai multe dintre acestea încheie contracte neclare, de pe urma cãrora clientii au de suferit • Nemtenii sînt trasi pe sfoarã pînã si de firmele care presteazã diverse tipuri de servicii specifice organizãrii evenimentelor festive. ÃŽn afarã de cei care au simtit pe pielea lor astfel de experiente deloc plãcute, au mai luat act de neregulile din acest sector de activitate si inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt. Echipele de control au verificat recent 14 operatori economici care presteazã legal astfel de activitãti, iar la nouã dintre acestia au constatat diferite deficiente, mai mult sau mai putin grave. Verificãrile au scos la ivealã faptul cã cele mai multe dintre contractele încheiate cu consumatorii sînt neclare la capitole extrem de importante, precum posibilitatea de reziliere unilateralã, ori la despãgubirile care se pot solicita în astfel de situatii. Astfel, contractele prevãd rezilierea contractului în cazul în care una dintre pãrti nu îsi achitã obligatiile, dar nu detaliazã acest aspect si nici penalitãtile care decurg de aici. De asemenea, nu este specificat faptul cã avansul încasat nu va mai fi returnat dacã beneficiarul reziliazã unilateral contractul. Una dintre clauzele abuzive este aceea care prevede o valoare estimatã a contractului, precizînd valoarea finalã dupã prestarea serviciilor. Tot în contract mai este prevãzutã o clauzã extrem de ambiguã referitoare la momentul notificãrii încetãrii acestuia: „ÃŽn trei zile de la producerea evenimentului si cu cel putin cinci zile înainte de data la care încetarea urmeazã sã îsi producã efectele“. De asemenea, contractul face referire în mod confuz la „posibila reziliere unilateralã din partea prestatorului din cauza anumitor circumstante care ar putea sã afecteze interesul public“. ÃŽn ceea ce priveste lista de servicii oferite, aici existã o grãmadã de abateri referitoare la informarea completã a consumatorului. Se oferã servicii la pachet pentru 100 de persoane, fãrã a preciza tarifele defalcate pe fiecare serviciu în parte. Pentru cele mai grave deficiente constatate, inspectorii OJPC au aplicat sase amenzi în valoare de 80 de milioane de lei vechi si patru avertismente.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Nu exist� nici un comentariu la acest articol |
|
|
|
|
|
|