Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iunie 2008
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 11 Iunie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Moarte troleelor!

Moarte troleelor!

• „Troleele trebuie sã disparã din oras“, reclamã un pietrean la primãrie, sãtul sã stea în trafic din cauza firelor cãzute • „Transportul în comun pe bazã de energie electricã este ecologic“, transmite primãria • „ÃŽn 90% din cazuri, vinovati de cãderea liniilor sînt participantii la trafic care nu respectã indicatoarele de circulatie“, spune Lorica Mihãilã, director la Troleibuzul •

Sãtul sã stea în coada troleibuzelor, un pietrean cere scoaterea acestora din trafic. Omul s-a adresat primãriei sub titlul imperios „Troleele trebuie sã disparã din oras“. „Domnule primar, fac un apel cãtre dumneavoastrã, rezolvati cu troleele din oras. Sînt în plus si circulã goale. Zilnic se blocheazã circulatia rutierã la spital si la intersectie la Petrodava“, spune el mai departe, povestind cum zilele trecute a fost nevoit sã stea o orã în masinã, cu mama bolnavã de diabet, pe care trebuia s-o ducã la spital si n-a putut din cauze de troleu. „Pe o cãldurã insuportabilã, reteaua troleibuzelor era cãzutã si o singurã masinã, cu 4 angajati, s-a chinuit sã o repare. Nu existã zi în care sã nu se blocheze toate intersectiile din cauza troleelor depãsite si mai ales a retelei care a rãmas neschimbatã. Este un calvar. Or fi ele microbuzele pline si înghesuite, dar mãcar nu blocheazã traficul din 5 în 5 minute. Ori trebuie sã se schimbe troleele si reteaua, ori eliminate de tot“, îsi încheie omul reclamatia. E usor de închipuit cine sînt sustinãtorii circulatiei cu microbuzele. Sînt însã si pietreni care înteleg rostul unui transport ecologic. „Patronii de microbuze ar trebui sã nu mai discrediteze Troleibuzul. Eu unul m-am sãturat sã astept microbuzele sã vinã dupã orarul stabilit si as vrea sã merg si eu ca omul, adicã drept si nu cocosat, sã nu fiu cãlcat pe bombeu si sã nu mai stãm lipiti de geamuri ca pestele în conservã. Pãcat cã nu circulã troleele pe traseele microbuzelor“, spune unul din ei.

Primãria e arbitru

Reprezentantii societãtii Troleibuzul intervin în aceastã polemicã si spun cã lucrurile nu stau chiar asa cum spun adeptii microbuzelor. „Liniile nu cad neapãrat pentru cã sînt uzate. Ele sînt agãtate de cele mai multe ori. Nu spun cã noi n-am fi responsabili, dar cea mai mare vinã o au cei care nu respectã regulile de circulatie. ÃŽn situatia de fatã, la intersectia de la spital, nu a respectat indicatorul de ocolire si a intrat direct în centru. A rupt firele. Altãdatã, tot un camion agabaritic a intrat, tot la spital, cicã sã aducã medicamente. Eu nu stiu cine transportã medicamente cu camion de 16 tone, dar a rupt firele. S-au reparat, desigur, iar pagubele noastre - pentru cã si masinile noastre au de suferit cînd se întîmplã asta - au fost acoperite de asigurare. O datã 300 de milioane, iar pentru tura trecutã acum se calculeazã. Nu cred cã societãtile de asigurare ar plãti ceva dacã am fi noi de vinã“, spune directorul Lorica Mihãilã.
Municipalitatea e cea care intervine în disputa virtualã si pune lucrurile la punct. Troleibuzele nu au cum sã disparã din oras. Si în nici un caz nu la propunerea primãriei, care n-are atributii în acest sens. Apoi, si microbuzele sînt des reclamate cã încurcã traficul, cã nu respectã orarul, cã opresc pe unde vrea soferul si nu tin cont de trasee. „Transportul în comun pe bazã de energie electricã este ecologic. Troleibuzele apartin societãtii Troleibuzul, a Consiliului Judetean. De curînd, a luat fiintã societatea Urbtrans, coordonatã tot de cãtre Consiliul Judetean, care va reanaliza traseele si orarele mijloacelor de transport în comun de pe raza municipiului si comunelor învecinate“, precizeazã reprezentantii primãriei pietrene. Municipalitatea este partener cu drepturi egale în Urbtrans, alãturi de Gîrcina, Alexandru cel Bun si Girov. Asociatia a luat fiintã tocmai pentru cã UE discutã despre regionalizare si are mai multe sanse de a accesa fonduri comunitare decît fiecare localitate în parte. Existã un plan de investitii care prevede extinderea retelei de troleibuze pînã în comunele învecinate, modernizarea retelelor existente si a masinilor din dotare, în virtutea zonei metropolitane pe care o vor autoritãtile. Cum era însã de asteptat, apar mereu obstacole si critici.

Articol afisat de 2130 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Dana OSTAHIE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Ad�ugat de Tzepelica la data 11.06.2008 05:58
Troleele nu numai ca nu trebuie sa dispara,
dar soferiii tuturor masinilor particulare care produc atata poluare ar trebui sa foloseasca mijloacele de transport in comun.
Troleele constituie la ora actuala cel mai civilizat si nepoluant mijloc de transport, iar soferii iritati de trolee ar trebui sa consulte un psihiatru si sa-si trateze nervii !
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective