Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iunie 2008
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 30 Iunie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
„PRÃJITORUL“ E.ON, INAMICUL NEMTENILOR

„PRÃJITORUL“ E.ON, INAMICUL NEMTENILOR

• sute de nemteni nemultumiti de serviciile acestui distribuitor de energie electricã se adreseazã OJPC • cele mai multe reclamatii sînt fãcute de grupuri de locuitori de pe Valea Muntelui, zona Roman si Roznov • E.On recunoaste cã se impun investitii, dar aratã cu degetul spre Agentia Nationalã de Reglementare în Domeniul Energiei •

Serviciile de proastã calitate pe care le furnizeazã E.On Moldova Distributie stîrnesc mînie în rîndul a tot mai multi locuitori din judetul Neamt, care în afarã de faptul cã nu beneficiazã de ceea ce li s-a promis în contractul încheiat cu respectiva firmã, se aleg si cu însemnate pagube materiale. Dovadã în acest sens stau reclamatiile înregistrate aproape zilnic la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Neamt la adresa acestui unic distribuitor de energie electricã din întreaga tarã, care profitînd de faptul cã detine monopolul în acest sens, nu face nimic pentru a-si multumi clientii. Potrivit precizãrilor fãcute de cãtre inginer Nicoleta Nica, purtãtor de cuvînt al OJPC Neamt, de la începutul anului pînã în prezent, institutia a înregistrat 34 de reclamatii la adresa E.On Electrica. Cele mai multe dintre petitii sînt fãcute de grupuri de minimum 15 si maximum 130 de nemteni care locuiesc cu precãdere în mediul rural si care „se bucurã“ din plin de binefacerile civilizatiei secolului XXI - din cauza cãderilor de tensiune de pe retea stau sãptãmîni în sir pe întuneric, li se defecteazã televizoare, computere, centrale termice, frigidere, li se stricã mîncarea etc.
Astfel de probleme sînt frecvente pe Valea Muntelui - Borca, Hangu, Tarcãu -, în zona Roman - Horia, Cordun, Sãbãoani, Cotu Vames, Ion Creangã, Valea Ursului -, în Roznov, fãrã a avea vreo legãturã cu vijelia, ploaia torentialã, descãrcãrile electrice.
Concluzia clarã care se desprinde este aceea cã în zonele respective retelele electrice nu mai fac fatã si se impune efectuarea de noi investitii. „De cîte ori am luat legãtura cu reprezentantii E-On dupã cercetarea reclamatiilor consumatorilor, acestia au venit cu aceesi explicatie - a crescut foarte mult numãrul consumatorilor si ca atare retelele sînt mult prea solicitate. Cînd le-am arãtat în nenumãrate rînduri cã firma nu respectã cele prevãzute în contractele încheiate cu clientii, prin care se obligã sã furnizeze energie electricã la anumiti parametri, acestia au spus cã localitãtile respective nu sînt prinse în planul de investitii pe 2008, plan care este stabilit de cãtre Agentia Nationalã de Reglementare în Domeniul Energiei. Din cauza nerespectãrii clauzelor contractuale prin care garanteazã populatiei servicii de o anumitã calitate, OJPC Neamt a amendat E.On Electrica în patru rînduri, suma totalã a acestor sanctiuni fiind de 280 de milioane de lei vechi. Firma a contestat procesele verbale si ca atare sîntem în litigiu cu furnizorul de energie electricã“, a declarat inginer Nicoleta Nica, purtãtor de cuvînt al OJPC Neamt.
Aceeasi sursã citatã sustine cã în mai multe rînduri, reprezentantii E.On Distributie din Neamt au declarat cã investitii în ceea ce priveste refacerea retelelor electrice pot face si autoritãtile locale, avînd posibilitatea accesãrii unor programe speciale de finantare în acest sens.

E.On stricã, dar nu despãgubeste

Una dintre principalele acuze pe care o aduc abonatii casnici E-ON Electrica este aceea referitoare la neacordarea despãgubirilor în cazul defectãrii aparaturii. Ce e drept, conditiile puse de cãtre detinãtorul monopolului furnizãrii energiei electrice la nivel de tarã, sînt mai mult decît absurde.
„Despãgubirile pentru aparatura electrocasnicã deterioratã se acordã în conditiile stabilite de Autoritatea Nationalã de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), conditii care se regãsesc si în contractele de furnizare încheiate cu clientii.
Furnizorul este obligat sã plãteascã despãgubiri consumatorului în cazul deteriorãrii unor receptoare electrice, cu exceptia lãmpilor si a receptoarelor electrotermice, în situatia în care au apãrut tensiuni mai mari decît cele admise de normele tehnice în vigoare în punctul de delimitare a instalatiilor furnizor-consumator, din vina doveditã a furnizorului. Plata acestor despãgubiri se face cu respectarea mai multor conditii. Consumatorul anuntã în scris furnizorul în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la data aparitiei socului de tensiune care a produs deteriorarea unor receptoare electrice. Din analiza efectuatã de furnizor trebuie sã rezulte cã a avut loc socul de tensiune invocat de consumator si au fost afectate receptoarele electrocasnice indicate de consumator. Consumatorul prezintã furnizorului chitantele în care sînt mentionate sumele plãtite la o unitate autorizatã sã repare receptoare electrocasnice, în termen de 60 de zile de la aparitia socului de tensiune respectiv. Furnizorul poate solicita probe prin care se dovedeste dreptul de proprietate al consumatorului asupra receptoarelor defecte/reparate. Furnizorul, în urma analizei solicitãrii de despãgubire formulate de consumator, se convinge cã receptoarele defecte au fost omologate si au fost alimentate cu energie electricã prin circuite prevãzute cu protectii la scurtcircuit si supracurenti, corect dimensionate, corespunzãtor prescriptiilor tehnice în vigoare“, se aratã într-un comunicat remis redactiei noastre de cãtre Departamentul „Comunicare“ al E.ON Moldova Distributie. Cert este cã foarte putini dintre cei care au avut de suferit din cauza serviciilor de proastã calitate ale E.On Moldova nu au fost despãgubiti atunci cînd li s-a defectat aparatura electricã.

Articol afisat de 1904 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Lãcrãmioara ILISESCU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective