• tinerii sînt invitati sã participe la concursul de eseuri al Autoritãtii Nationale, cu tema „Sînt turist în România“
Luna iulie înseamnã vacantã, iesiri cu prietenii, plajã, soare si voie bunã. Aceste teme au fost cuprinse de Autoritatea Nationalã pentru Protectia Consumatorului în cadrul concursului de eseuri pe care îl continuã si în aceastã lunã. Sub titlul „Sînt turist în România“, oficialii asteaptã lucrãrile tinerilor scriitori pînã pe 25 iulie, la adresa de e-mail
[email protected]. „Scopul este ca aceste lucrãri sã arate ce anume cumpãrã tinerii pentru excursiile pe care le fac în vacante, la ce anume sînt atenti cînd aleg o agentie de turism sau un hotel în care sã stea, ce pãrere au despre serviciile oferite de operatorii din turismul românesc. Este, în acelasi timp, si o metodã prin care tinerii consumatori pot fi informati si implicati. Cea mai bunã lucrare va fi premiatã si publicatã si pe site-ul institutiei“, a explicat Nicoleta Nica, purtãtorul de cuvînt al OJPC Neamt.
Nici un tînãr elev sau student din Piatra Neamt nu a cîstigat pînã acum concursul de eseuri cu tematicã propusã de ANPC, dar nu e timpul pierdut. Luna trecutã, tema aleasã a fost „Internetul: prieten sau dusman“, iar lucrarea cîstigãtoare a venit tocmai de la Oradea. Juniorii considerã cã Internetul e principala metodã de a fi în contact cu lumea, ceea ce i-a determinat pe ministeriabili sã atragã atentia pãrintilor asupra pericolelor la care se supun tinerii dacã stau prea mult on-line. „Este însã important pentru adulti sã protejeze si sã supravegheze accesul celor mici la aceastã sursã permanentã de noi si noi informatii. Existã posibilitatea ca acest serviciu plãtit de pãrinti sã fie folosit de copii pentru a cumpãra produse la distantã, pentru a face diverse plãti sau în alte scopuri care pot afecta bugetul familiei. Autoritatea Nationalã pentru Protectia Consumatorilor sfãtuieste pãrintii o datã în plus sã acorde atentie sporitã navigãrii pe Internet a tinerilor si site-urilor vizitate de acestia“, mai spun oficialii ANPC.