Subprefectul Ghica, din nou pe bãncile scolii
Dupã prefectul Toader Mocanu si subprefectul Niculina Dobrilã, a venit rîndul lui Ioan Ghica sã urmeze cursuri dedicate celor care ocupã sau aspirã la functii de înalti demnitari publici. Conform statisticilor, programul INA de Formare Specializatã destinat ÃŽnaltilor Functionari Publici atrage un numãr tot mai mare de candidati, printre ei aflîndu-se si oficialul nemtean, care s-a înscris pentru anul de studiu 2008-2009. El nu a mers odatã cu ceilalti doi sefi ai Prefecturii Neamt pentru cã este proaspãt în aceastã functie, Ghica preluînd actualele atributii în primãvara acestui an, dupã ce Vasile Sendrea, pe atunci subprefect, a fost avansat în functia de inspector guvernamental. De altfel, acest curs a fost frecventat si de Vasile Sendrea, fiind obligatoriu si pentru el, indiferent de functie - subprefect sau inspector guvernamental. Conform metodologiei, programul se adreseazã prefectilor, subprefectilor, secretarilor generali si secretarilor generali adjuncti, inspectorilor guvernamentali, dar si persoanelor care pot ocupa o înaltã functie publicã. ÃŽnscrierile la acest program au avut loc în perioada 28 iulie - 1 august 2008, numãrul candidatilor fiind mare, respectv 245 pentru 150 de locuri, iar selectia dosarelor s-a desfãsurat în perioada 4-6 august 2008. Directorul general INA, Dragos Dincã considerã cã „numãrul în continuã crestere al candidatilor înscrisi la acest program reprezintã o dovadã a faptului cã functionarii publici au înteles cã administratia publicã, pentru a deveni mai eficientã, are nevoie de specialisti bine pregãtiti, capabili sã rãspundã cerintelor impuse de aderarea la Uniunea Europeanã“.
Pentru a fi admisi, functionarilor publici li se testeazã cunostintele generale referitoare la administratia publicã, precum si abilitãtile si competentele necesare ocupãrii unei functii publice din categoria înaltilor functionari publici printre care: abilitãtile de comunicare, abilitãtile manageriale, capacitatea de a lua decizii si de a evalua impactul acestora, capacitatea de stabilire si formulare a obiectivelor generale, gradul de motivare pentru ocuparea unei functii publice. Programul se va desfãsura pe module care trateazã o tematicã multiplã, stabilitã pe baza prioritãtilor guvernamentale si a analizei nevoilor de formare: managementul resurselor umane în administratia publicã, management strategic, management de proiect, administratie modernã si eficientã, abilitãti manageriale, implicatiile aderãrii la Uniunea Europeanã, fonduri structurale, comunicare externã, management financiar si bugetar, politici publice.
|