Microbuze sau conserve?
• foarte multi pietreni au reclamat scumpirea cãlãtoriei cu microbuzele si aglomeratia din acestea • „deja firmele respective au fost sanctionate pentru nerespectarea capacitãtii de transport; vom intensifica verificãrile în traseu“, spune purtãtorul de cuvînt al primãriei • Pentru un leu jumate, pietrenii pot experimenta trãiri de sardinã în conservã. De fapt, cei mai multi deja au trecut prin asemenea momente de viatã. Ba chiar trec zilnic, mãcar de douã ori, cînd se duc si cînd se întorc de la serviciu. ÃŽn ultimele zile foarte multi au reclamat aglomeratia din microbuze. Fiind de mici dimensiuni si deservind traseele din cartiere, acestea sînt preferate troleibuzelor si autobuzelor clasice. Rapiditatea însã nu e de ajuns sã compenseze celelalte dezavantaje ale cãlãtoriei cu busul. De departe cel mai crunt pare a fi lipsa de spatiu. Nu toate microbuzele sînt categoria first class, iar aerul conditionat este un vis frumos în cele mai multe. Pe lîngã aceste neplãceri, soferii încarcã masinile pînã la refuz. Nici vorbã sã se limiteze la 14, 16 sau 18 locuri, cîte are prevãzute masina din fabricatie. Dacã vor 20 - 25 sã urce, de ce nu? Cine e soferul sã-i opreasã, mai ales cã e plãtit la încasãri. Numai cã oamenii s-au cam sãturat sã stea înghesuiti, sã se calce pe picioare fãrã nici un alt motiv decît lãcomia comercialã. Si au început sã se plîngã. „Am avut foarte multe reclamatii la adresa transportatorilor care nu respectã capacitatea microbuzelor. Se merge înghesuit, urcã mai multe persoane decît este permis, iar conditiile sînt, evident, greu de suportat. Si nepermise, în primul rînd. Noi, prin biroul Transporturi din cadrul Directiei Corp Control Audit, am fãcut permanent controale. De la începutul anului pînã în prezent au fost date opt sanctiuni - cinci avertismente si trei amenzi - cãtre tot atîtea firme de transport care nu respectau prevederile caietului de sarcini în aceastã privintã. Dat fiind cã semnalele care ne-au parvenit ne aratã cã aceastã problemã - a nerespectãrii capacitãtii de transport - este spinoasã, vom intensifica verificãrile pe traseele microbuzelor. Pînã acum, aceste controale erau sãptãmînale. De acum, vom avea grijã sã fie mai dese“, a declarat Nicoleta Husaru, purtãtorul de cuvînt al primãriei pietrene. Altã supãrare a cãlãtorilor este scumpirea drumului cu 50%. Aici însã nu sînt vinovati numai transportatorii care au cerut, ci si autoritãtile care au acceptat ca biletul de cãlãtorie pe transportul în comun cã creascã de la 1 la 1,5 lei. Constituiti în asociatii, operatorii de transport cu microbuzul si troleibuzul au motivat majorarea cu scumpirile la carburanti, energie electricã si salariile soferilor. Specialistii din primãrie au constatat cã, potrivit legii si indicatorilor economici furnizati de Statisticã, majorarea putea fi de cel mult 20 de bani în cazul unui bilet si 6,5 lei în cazul abonamentului. Firmele de transport n-au fost de acord, pe motiv cã ar fi fost greu de dat rest. Iar Troleibuzul SA a motivat cã aparatele de bilete pe care le au în statii merg numai cu multipli de 50 de bani. Asa s-a stabilit biletul la 1,5 lei, ca sã fie sumã rotundã si sã nu se încurce conducãtorii auto. Iar abonamentul a crescut de la 30 de lei la 45 de lei. Numai conditiile au rãmas la fel de proaste.
|