Trolee pînã la Roznov?
• investitia este posibilã doar cu sprijinul Consiliului Judetean • un kilometru de linie si un troleibuz costã jumãtate de milion de euro • Prelungirea liniilor de troleibuz s-ar putea face pînã în orasul Roznov. Autoritãtile judetene nemtene nu exclud acest lucru, conditii tehnice existã, iar noua conducere a SC Troleibuzul SA este de acord cu aceastã investitie. „Ne gîndim la prelungirea traseelor pentru troleibuze pînã în orasul Roznov, dar nu putem spune cã acest lucru se va întîmpla pînã la Crãciun sau pînã la un termen anume. Au venit multi oameni la mine în audientã si mi-au semnalat acest lucru, cu care sînt de acord. Cred cã schimbarea conducerii societãtii Troleibuzul va duce la mãrirea eficientiei si calitãtii pe toate palierele de activitate în cadrul acestei unitãti. M-am consultat cu reprezentantiI Adunãrii Generale a Actionarilor si cu cei ai Consiliului de Administratie, cu directorul Constantin Hociung, care a mai lucrat în acest domeniu si cred cã e o idee bunã. Acum se lucreazã la o analizã financiar-contabilã a societãtii, sã vedem cum stau lucrurile“, a declarat Vasile Pruteanu, presedinte al Consiliului Judetean Neamt.
La sase luni, pe intervalul 1 ianuarie - 31 iunie 2008, SC Troleibuzul a iesit cu profit. Rãmîne de vãzut dacã aceeasi situatie se întîlneste si în cazul perioadei anterioare acesteia.
Directorul Constantin Hociung a precizat cã printre planurile societãtii Troleibuzul apare ideea de prelungire a traseelor pînã la Roznov si în sprijinul acestei initiative este si o statie de redresare existentã la Sãvinesti. „Existã gîndirea de prelungire a liniilor troleibuzelor, dar fãrã ajutorul Consiliului Judetean Neamt, care sã ne sustinã financiar, nu este posibil acest lucru. Un troleibuz costã 300.000 de euro, iar un autobuz, cu aceeasi capacitate, ne costã 100.000 de euro. Un kilometru de linie costã si el foarte mult, iar noi nu avem acesti bani. La un calcul sumar, un kilometru de linie si un troleu ajung la jumãtate de milion de euro“, a declarat Constantin Hociung.
Analizînd preturile masinilor si ale liniilor electrice, cele mai mari sanse pentru realizarea investitiei o reprezintã atragerea de fonduri europene. Aceastã atributie este a societãtii Urbtrans, înfiintatã prin asocierea mai multor consilii locale din zona Piatra Neamt cu Consiliul Judetean. „Urbtrans este firma care poate achizitiona fonduri europene. ÃŽn politica transporturilor în comun aceastã societate se preocupã de realizarea de investitii - masini si linii electrice pentru troleibuze“, a declarat Gheorghe Vasiloiu, reprezentant al Adunãrii Generale a Actionarilor la SC Troleibuzul SA.
|