Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Decembrie 2008
LMMJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 15 Decembrie 2008
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
LOCUL BLESTEMAT CURBA FELESTILOR

LOCUL BLESTEMAT CURBA FELESTILOR

• curba de la Felesti a curmat multe vieti si a nenorocit multi oameni • viteza soferilor care ajung acolo din ambele sensuri este principalul vinovat • localnicii sînt socati de grozãviile vãzute • politistii trag semnale de alarmã cu privire la conducerea preventivã • soferi de TIR sau chiar personalitãti politice au „pãtit-o“ în zonã •

Un loc blestemat, asa numesc oamenii din zonã portiunea de lîngã cãtunul Felesti a drumului national ce leagã estul si vestul judetului. Este vorba despre binecunoscuta „curbã a mortii“ din DN 15 D. Periodic, aici se întîmplã nenorociri, multi oameni murind sau rãmînînd nenorociti pe viatã. Nimeni nu contestã periculozitatea curbei, însã accidentele grave sau foarte grave continuã sã aibã loc adesea, ca un lait-motiv. Cauza principalã o reprezintã viteza, în special atunci cînd carosabilul este umed, dar si depãsirile sau, pur si simplu, neatentia soferilor duc la alte carnagii. Dacã toate acestea sînt puse în conditii de noapte sau ceatã, este lesne de înteles ce se întîmplã. Periculozitatea acestui sector de drum vine dintr-un fenomen care poate fi explicat foarte simplu. Curba în cauzã încheie, pentru soferii care circulã dinspre Roman spre Piatra Neamt, un sector foarte lung de drum drept, unde posesorii de autoturisme, de regulã, „încearcã“ puterea motoarelor si vitezele maxime. Venind dinspre Piatra cãtre Roman, conducãtorii auto circulã o portiune destul de lungã în pantã, iar apoi pot sã-i „dea pedale“ întrucît asfaltul este bun si drumul destul de drept. „Supriza“ vine în curba deosebit de periculoasã, unde mai ales soferii de prin alte pãrti, cei fãrã experientã sau aflati la volanul TIR-urilor îsi dau seama cã trebuie sã frîneze violent. Subvirate sau supravirate, masinile ies în decor, fie prin dreapta, fie prin stînga directiilor de deplasare, ajungînd invariabil în acelasi loc: pomii de pe marginea drumului.

Martorii

Dovadã a celor afirmate anterior stã, ca prim martor, pe partea stîngã a sensului Felesti-Dulcesti, chiar la iesirea din curbã, un plop bãtrîn, care a trecut prin multe „lupte“, în special cu camionagiii. Numai anul acesta, copacul a oprit cîteva TIR-uri dar si masini mici, ajungînd sã fie, efectiv, sfîsiat în douã. Arborele poate fi considerat un „monument“ si a devenit chiar un fel de loc de pelerinaj pentru soferii nu prea grãbiti. Coaja plopului poartã cicatricile deselor ciocniri, în jur rãmînînd numeroase alte vestigii ale accidentelor petrecute aici. Parbrizuri sfãrîmate, fragmente din faruri, stopuri sau semnalizãri, tot soiul de bucãti din plastic de la masini zac împrãstiate pe cîteva zeci de metri pãtrati. Copacul, martor al multor incidente sîngeroase, ar putea sã cadã la prima vîntoasã mai puternicã, devenind el însusi un pericol pentru participantii la trafic. Alti martori ai coliziunilor tragice sînt oamenii care se încãpãtîneazã sã rãmînã în putinele case ale unui cãtun „pe moarte“, Felesti. De regulã, spun acestia, linistea aparentã este spulberatã brusc de cîte un scîrtîit asurzitor de frîne, dupã care urmeazã bubuitura si apoi se asterne iarãsi linistea. Rãzvan Bãlan ne-a povestit cã atît el cît si putinii vecini au asistat la scene groaznice. „Soferii merg «ca nebunii», în special cînd vin de pe linia dreaptã. Unii nu îsi dau seama de gradul de periculozitate al curbei si frîneazã prea tîrziu. Altii depãsesc aiurea, peste linia continuã si ajung sã moarã. Chiar în fata casei noastre s-a întîmplat un asemenea accident. Trebuie ca noi, cei de aici, sã-i ajutãm sau sã-i scoatem pe multi, desi nu este deloc plãcut sã vezi imaginile alea“, spune Rãzvan Bãlan.
Acesta fãcea referire la o tragedie de iarna trecutã, cînd un bãrbat din comuna Fãurei a decedat, fiul acestuia, adolescent, a ajuns în stare gravã la spital, la fel ca un consãtean al celor doi. Cauza accidentului, petrecut pe timp de ceatã, a fost o depãsire neregulamentarã din partea lui Ion Lupu, în vîrstã de 47 de ani, domiciliat în satul Climesti, aflat la volanul autoturismului Dacia 1310, înmatriculat NT 02 FAL, masina intrînd pe contrasens si zdrobindu-se de un autocamion Mercedes, care circula regulamentar. TIR-ul, înmatriculat SJ 02 FUW, era condus de cãtre Daniel Muresan, din Zalãu. Impactul a fost atît de violent încît Dacia sãtenilor din Fãurei a ajuns un morman de fiare contorsionate. Ionut Lupu, în vîrstã de 15 ani, din comuna Fãurei, fiul soferului, a fost diagnosticat cu politraumatism, plagã contuzã orbitarã si traumatism toraco-abdominal, fiind suspect de rupturã de splinã. Claudiu Vetrice, în vîrstã de 28 de ani, din Fãurei, a suferit de asemenea un politraumatism, cu traumatism cranio-cerebral acut deschis, traumatism toracic si abdominal si traumatism de umãr.

Accidente... VIP

Chiar si senatorul de Iasi, Dan Cârlan, a vãzut, la propriu, „moartea cu ochii“ în curba de la Felesti. Parlamentarul, ales pe listele „Aliantei DA“, a decis sã nu tinã aceastã terifiantã experientã pentru sine si s-o împãrtãseascã întregii lumi, prin intermediul blogului propriu, „http://dancarlan.blogspot.com“. Pe 5 octombrie, cînd s-a petrecut totul, alesul iesenilor era în masinã (un Peugeot 407 Paladine) cu sotia, întorcîndu-se de la Tarcãu, de la aniversarea celor 82 de ani împliniti de cãtre mama sa, domiciliatã în comuna nemteanã. „Mama a împlinit azi 82 de ani. Prilej cu care m-am nãscut a doua oarã“, au fost cuvintele din titlul textului postat pe Internet de senator. Dan Cârlan detaliazã toate împrejurãrile care l-au adus în ipostaza de victimã a unui accident rutier, cu amãnunte socante si... în împrejurãrile date, de „rîsu’-plînsu“. „Eram cu Peugeotul 407, de care sînt la fel de îndrãgostit, dupã doi ani, ca si în prima zi. Ploua torential, uneori cu draci. ÃŽntre Piatra Neamt si Roman, o Dacie sede frumos pe sant. Semn cã nu-i de glumit cu asfaltul ud. Mai merg douã minute si, pe stînga, un Renault bej iesit pe cîmp, foarte de curînd. Bãnuiesc asta (cã-i de curînd), pentru ca «EL» tocmai o strînge la piept pe «EA», în ploaie, pe marginea soselei, încercînd sã o linisteascã. ÃŽmi spun, în gînd, ceva de genul «ce v-a apucat, fratilor, pe toti?!?». N-apuc sã primesc rãspunsul: în timp ce eram chiar în dreptul norocosilor scãpati din Renaultul de Cluj, din curba din fata mea apare de-a curmezisul un Logan, în plin derapaj de spate, cãlare pe banda mea de mers!! Cu vitezã si hotãrît sã vinã peste noi. Cãtanã bãtrînã, sofer de 21 de ani, aplic regulamentul: volanul strîns teapãn, din pozitia «10 si 10 minute», nu miscãri bruste, nu frînã la fund, ci doar atît cît nu risti ruperea aderentei. Trag treptat spre limita dreaptã a drumului, adicã spre stejarul de pe sant. Nici o sansã de scãpare: izbitura fermã a Loganului în roata mea din stînga fatã, apoi o secundã de întuneric, apoi trei pocnituri ca de puscã (sau, mai binecunoscute, ca pocniturile de artificii grele, apropiate de zgomotul pungilor de hîrtie umflate si sparte în pumn) - ne-au explodat în jurul nostru air-bagurile“, istoriseste senatorul „internaut“, Dan Cârlan.

Legea si noi

Din punct de vedere legal, curba de la Felesti este semnalizatã corespunzãtor, atît pe un sens, cît si pe celãlalt. Pentru persoanele care circulã de la Roman spre Piatra, în afara indicatorului de „curbã deosebit de periculoasã“, mai existã o serie de panouri, ce interzic depãsirea, presemnalizeazã un drum alunecos si au un aditional referitor la cãderile de precipitatii. Din sens opus, panoul de „curbã deosebit de periculoasã“ este la fel de vizibil, avînd si un aditional în acelasi scop. Politistii de la „Circulatie“ au atras în nenumãrate rînduri atentia cu privire la respectarea conditiilor de drum si au „pãzit“ zonele de risc. Inspectorul Iulian Closcã, seful Compartimentului Drumuri Nationale-Europene din cadrul Biroului Politiei Rutiere Roman, a declarat cã, în ceea ce priveste DN 15D, existã o serie de zone periculoase, unde soferii ar trebui sã fie mult mai vigilenti. „Respectarea normelor de circulatie pe drumurile publice poate duce la evitarea unor accidente grave. Soseaua Roman-Piatra Neamt a fost, în decursul anului 2008, marcatã de evenimente soldate cu persoane decedate sau rãnite. Viteza si neatentia sînt principalii factori. Zona Felesti-Dulcesti este una de risc“, a afirmat politistul. Acum, mai ales cã vine iarna, oamenii legii atrag atentia cu privire la faptul cã zona de risc rãmîne de... risc. Chiciura, poleiul si zãpada pot conduce la alte nenorociri.

CASETÃ:

De mentionat cã si soseaua DN2 - E85 ocupã un nefericit loc fruntas, în topul arterelor de circulatie periculoase din judet. Oamenii legii au întocmit o hartã, în care se vede cã sectorul „europenei“, de la Secuieni pînã la Tupilati, traversînd Romanul, este „înrosit“, semn al numeroaselor tragedii care au avut loc. Macabra statisticã a fost fãcutã în cadrul campaniei „Stop accidentelor rutiere! Viata are prioritate!“. De mentionat cã statisticile aratã cã printre cele mai periculoase categorii de participanti la trafic se numãrã conducãtorii auto tineri, sub 30 de ani, precum si pietonii în vîrstã de peste 50 de ani. Ca alte „puncte fierbinti“ existã sectoare de drumuri nationale si europene la Secuienii Noi, Gherãiesti si Botesti. ÃŽntre Roman si Piatra, întreg sectorul dintre Horia si Fãurei este presãrat de cruci si troite ridicate în memoria celor care au murit. Macabru, dar adevãrat, unele victime si-au pierdut viata chiar izbindu-se de asemenea monumente funerare.

Articol afisat de 1771 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Tudor CIOBOTARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective