SEZONUL TEPELOR
• mai nou, nemtenii sînt ademeniti cu masini de teren Touareg, prin, chipurile, premii primite la promotiile operatorilor de telefonie mobilã • pentru revendicarea cîstigurilor trebuie achitate „taxa de prima înmatriculare“ si diverse comisioane, bani frumosi • „teapã“ scrie peste tot •
Persoanele care vor sã facã rost de bani „usori“, cu orice pret, pe spinarea romascanilor creduli (sau de bunã credintã), îsi intensificã activitãtile oneroase în aceastã perioadã, cînd tot omul „nu se uitã la pret“, cu gîndul la a avea sãrbãtori pe care nu le va uita niciodatã. Numai cã unii dintre cetãteni vor avea doar amintiri neplãcute, mai ales dacã apleacã urechea la vorbele mieroase ale celor care vor sã îi însele. Culmea e cã este vorba despre metode deja cunoscute si mediatizate, unde doar miza conteazã. ÃŽntr-un moment cînd firmele de telefonie mobilã se întrec în oferte cu multe sms-uri, la putini bani, s-au gãsit si indivizi care cred cã au descoperit un „culoar“ favorabil pentru înselãciuni. Mai nou, o serie de persoane din oras au început sã primeascã mesaje text, prin care infractorii le anuntã cã au cîstigat premii fabuloase, mizînd pe faptul cã respectivii si-au încercat norocul la tombolele organizate de cãtre operatori. Ultima „modã“ este de a trimite sms-uri la întîmplare, în speranta cã unul dintre posesorii de telefoane mobile va „musca“ din momeala cã a cîstigat un autoturism de teren, ce tare bine ar prinde oricui de sãrbãtori. „Am primit un mesaj cã am fost desemnat cîstigãtor al unui Volkswagen Touareg, la o promotie la care, ce-i drept, m-am înscris. Am apelat numãrul de telefon la care am fost îndrumat, iar un bãrbat ce s-a prezentat ca fiind seful Serviciului Clienti mi-a solicitat mai multe date cu caracter personal, dupã care a conditionat validarea cîstigului prin achitarea sumei de 11.200 de lei, reprezentînd, chipurile, taxa de primã înmatriculare, cît si o taxã de acceptare a cîstigului. Suma urma sã o trimit cãtre un oficiu postal din Bucuresti, dar mi s-a pãrut ceva suspect. Mi-am adus aminte despre asemenea fapte mediatizate în presã, inclusiv prin «Monitorul» si am verificat, sunînd la Relatii cu Clientii. L-am sunat si pe respectivul, cãruia i-am spus cã am virat banii, dupã care mi-a închis si nu a mai rãspuns. Era sã iau o teapã... de toti banii pe care îi am pentru sãrbãtori, plus ceva împrumuturi“, s-a destãinuit romascanul. Reamintim cã, în nenumãrate rînduri, politistii si operatorii de telefonie mobilã au avertizat populatia sã se fereascã de aceste asa-zise „cîstiguri“. Nu de putine ori, romascanii au fost ademeniti prin mesaje text sã încarce cartele sub ademenirea unor premii de fidelitate. Firmele GSM îsi avertizeazã permanent clientii, tot prin mesaje, sã nu „muste“ din aceste momeli, sfaturile pentru cum trebuie procedat în asemenea situatii fiind disponibile si on-line. Politistii stiu despre înselãciuni, au întocmit, deja, si o serie de dosare penale, însã, din cîte se stie, nu a fost nimeni prins si „dat exemplu“. Nu este greu, la preturile actuale, sã fie cumpãratã o cartelã cu numãr, care sã fie folositã numai în scopul enuntat, dupã care sã fie distrusã astfel încît sã nu o mai gãseascã nimeni. Rãmîn dosare penale cu „autor necunoscut“ si pagube care fac lacrimi, acum, de Sãrbãtori.
|