Serviciu cu bani de acasã la Protectia Consumatorilor
• institutia nu mai are bani de timbre • corespondenta cu confirmare de primire e achitatã de inspectori • ulterior banii sînt recuperati • instutia îsi va schimba denumirea în Autoritatea Nationalã pentru Protectia Consumatorului si Promovarea Bunelor Practici Comerciale • Autoritatea Nationalã pentru Protectia Consumatorului a ajuns la fundul sacului, iar inspectorii din teritoriu nu mai au nici mãcar bani de timbre. Criza se resimte puternic atît la vîrf cît si în judete, respectiv la Oficiul pentru Protectia Consumatorului Neamt. La începutul acestei sãptãmîni în secretariatul institutiei nu mai erau decît 5 timbre, iar pentru corespondenta ulterioarã nimeni nu stia cum se va transmite. Aceasta este una din problemele reale cu care se confruntã OPC pe timp de crizã si în conditiile unui buget de austeritate impus de Guvernul Boc. „Deocamdatã mai avem cam 5 timbre pe care o sã le epuizãm în cel mai scurt timp, iar bani pentru altele nu mai avem. ÃŽn plus, în cazul corespondentei cu confirmare de primire plãtim noi costurile, dupã care aceste cheltuieli se deconteazã. Este o situatie destul de grea cu care ne confruntãm“, a declarat Nicoleta Nica, purtãtor de cuvînt al Oficiului pentru Protectia Consumatorului Neamt. ÃŽn fapt institutia este în prag de reorganizare, mãsurã doritã de noul presedinte al ANPC. Asta înseamnã în primul rînd reducerea la maxim a tuturor cheltuielilor, iar la nivelul Inspectoratului Regional Iasi, de care apartine si OPC Neamt, situatia este cu mult mai grea. Asta în sensul în care institutia nu mai are telefon, asigurãrile la masinile institutiei nu au fost plãtite iar salariile de merit au dispãrut de luna trecutã. Cel putin asa sustine Valerian Sãlãvãstru, seful Inspectoratului Iasi, care s-a revoltat public asupra intentiei de reorganizare. „Deocamdatã la noi nu se înregistreazã aceastã situatie, avem încã telefonul fix care functioneazã, la fel si masinile de serviciu. Am pierdut de luna trecutã salariile de merit, douã la 11 inspectori, care se acordau în functie de performantã. ÃŽn plus, trebuie sã plãtim toate convorbirile telefonice, atît pe fix cît si pe mobil, care se efectueazã în intervalul orar 20 seara - 6 dimineata, precum si în zilele de sfîrsit de sãptãmînã sau sãrbãtorile legale“, a mai spus Nicoleta Nica. Conform proiectului de act normativ aflat în acest moment în dezbatere publicã institutia îsi va schimba denumirea în Autoritatea Nationalã pentru Protectia Consumatorului si Promovarea Bunelor Practici Comerciale. Cele 12 inspectorate regionale urmeazã a se transforma în comisariate regionale, care vor avea în subordine structuri judetene de profil, fãrã personalitatea juridicã. ÃŽn fapt se urmãreste reducerea cheltuielilor, iar oficiile judetene devin puncte de lucru sau filiale ale celor 12 comisariate regionale, ce vor fi conduse de comisari sefi. ÃŽn acest fel sînt tãiate cheltuielile unei institutii cu personalitate juridicã, cum ar fi cele de secretariat sau contabilitate. Nu vor mai fi bugete pentru fiecare judet, ci un singur buget va fi împãrtit la cele 12 comisariate.
|