Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cãutare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareÎnregistrare 
RSS News Feed - Monitorul de Neamt Retele Sociale si RSS
RSS - Monitorul de Neamt
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2009
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Optiuni Paginã Optiuni paginã
Adaugã in Favorites Adaugã in Favorites
Seteazã Paginã de start Seteazã Paginã de start
Tipãreste pagina Tipãreste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 1 Aprilie 2009
Tipreste articolul - Varianta pentru imprimant Trimite acest articol unui prieten  prin email
MULTI CRETINI ZAC LA NEAMT

MULTI CRETINI ZAC LA NEAMT

• operatoarele de la 112 continu s fie njurate ca la usa cortului • anul trecut au fost receptionate 494.266 de apeluri care nu reprezentau urgente • dintre acestea, 107.754 au fost abuzuri • adic indivizi necunoscuti au sunat si au folosit un limbaj trivial • amprenta vocal a „glumetilor“ a fost stocat n baza de date • „Au fost identificate si sanctionate astfel de persoane“, a declarat colonelul Adrian Fulea, de la Serviciul de Telecomunicatii Speciale •

Un apel la 112 poate salva vieti, lucru stiut de majoritatea dintre noi. Exist ns si indivizi certati cu bunul simt care nu au ce face si gsesc de cuviint s se „joace“, apelnd serviciul de urgent. Ce nu stiu aceste persoane este faptul c toate abuzurile telefonice efectuate la 112 snt stocate, amprenta vocal a „agresorului“ intrnd n baza de date a serviciului. Acest lucru ofer posibilitatea identificrii lui n timp si tragerea la rspundere pentru fapta comis. n 2008, la Centrul unic pentru apeluri de urgent Neamt au fost receptionate 598.912 apeluri. Din acestea au fost redirectionate ctre Ambulant - 54.071, Politie - 23.781; Pompieri - 2.715 iar la Jandarmerie - 449 apeluri.
Din totalul de apeluri primite de ctre operatoarele din Neamt, 494.266 nu au reprezentat urgente, iar din acestea, 107.754 au fost clasificate ca fiind abuzive. Un calcul simplu arat c 18% din totalul apelurilor receptionate reprezint abuzuri. Se stie c majoritatea celor care gsesc de cuviint s-si bat joc de operatoarele de la 112, nu snt identificati de politisti n principal din cauz c folosesc cartele prepltite sau sun de la telefoanele publice. „Din acest motiv, operatorii de comunicatii electronice publice nu detin si nu pun la dispozitia Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgent datele de identificare a acestei categorii de clienti, fapt pentru care nu pot fi aplicate sanctiunile prevzute de lege. Indivizii care apeleaz n mod abuziv serviciul 112, de regul se joac la telefon, fac glume proaste, tip, cnt, pun muzic, aduc injurii operatorilor, doresc s converseze cu cineva sau vor s fie ascultati de ctre cineva etc. Exist numeroase apeluri, nejustificate ca urgent, n care apelantii folosesc n convorbirea cu operatorii 112 un limbaj trivial, obscen greu de imaginat. La nivel national, au fost identificate si sanctionate astfel de persoane“, a declarat pentru „Monitorul“, colonelul Adrian Fulea, purttorul de cuvnt al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS).

Campanie de educare

Cei certati cu bunul simt, dar si cu legea, ar trebui s stie c la categoria contraventii intr urmtoarele fapte care se sanctioneaz ca atare: apelarea abuziv a numrului 112 - cu amend de la 500 lei la 1.000 lei; alertarea fals a agentiilor specializate de interventie, cu amend de la 500 lei la 1.000 lei. n 2008, reprezentantii STS au continuat campania de educare si informare a tinerilor cu privire la modul de functionare si utilizarea corect a serviciului 112 prin parteneriatul dezvoltat cu Inspectoratul Scolar Neamt, iar din punct de vedere tehnic a fost implementat la nivel national serviciul de localizare a apelurilor generate n retelele publice mobile de telefonie.
Recent, cu ocazia Zilei Numrului European de Urgent 112, eveniment srbtorit pe 11 februarie 2009 la Bruxelles, Serviciul de Telecomunicatii Speciale din Romnia a primit din partea Asociatiei Europene a Numrului de Urgent (EENA) premiul „Contributii remarcabile n domeniul 112“, pentru actiunile desfsurate n ultimii doi ani prin Campania national de educare-informare n rndul elevilor pentru folosirea corect a numrului amintit. Reamintim c darea n exploatare a centrelor de preluare a apelurilor de urgent a nceput cu Bucurestiul, n iunie 2004 si s-a ncheiat cu judetul Tulcea, n martie 2005. n aprilie 2005, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgent 112 era operational la nivelul ntregii trii. Numrul unic se apeleaz atunci cnd este necesar interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate n situatii n care este periclitat viata, integritatea ori sntatea cetteanului, ordinea public, proprietatea public sau privat ori mediul. Numrul 112 este gratuit si poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil n Romnia si ntreaga Uniune European.

Articol afisat de 1829 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaug comentariul tu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Regionale Stiri Regionale
Stiri Economie Stiri Economie
Stiri Social Stiri Social
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Eveniment cultural Stiri Eveniment cultural
Stiri Politic Stiri Politic
Stiri Sntate Stiri Sntate
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Powered by SiteManager CMS
©2003-2006 Drepturile de autor asupra întregului continut al acestui site apartin în totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totalã sau partialã a materialelor este permisã numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective