Duel cu panouri publicitare în Consiliul Local Roman
Concesionarea de sase noi spatii pentru amplasarea de panouri publicitare a dus la o adevãratã fierbere în plenul sedintei de Consiliu Local de la Roman de pe 30 martie, hotãrîrea fiind aprobatã abia dupã trei runde de vot. Fiind vorba despre o chestiune patrimonialã, trebuiau întrunite minim 14 voturi din totalul de 21 pentru ca sã fie aprobatã licitarea celor sase parcele de cîte 4 metri pãtrati fiecare. Pe acestea urmeazã sã fie amplasate panouri publicitare luminoase, pe strada Stefan cel Mare, pe artera ocolitoare si pe Bulevardul Republicii. ÃŽn momentul votului, la „primul tur“, doar nouã consilieri au fost de acord cu scoaterea la licitatie a parcelelor, mai ales cã si avizul Comisiei de Urbanism era nefavorabil. ÃŽn plus, unii consilieri, precum Dan Ioan Cãrpusor si Oana Geanina Afetelor, au explicat cã deja sînt destule astfel de panouri care nu sînt folosite, asa cã ar fi prea multe. La auzul rezultatului, Sorin Dumitru Cazan a luat cuvîntul si a explicat cã este o metodã de a colecta bani la buget, nu conteazã ce face cu panoul cine vine sã-l concesioneze, cã taxa tot trebuia plãtitã, în acest caz, 12 euro pe metru pãtrat pe an. La al doilea „tur“, s-a mai alãturat grupului „pro“ încã un consilier. A luat apoi cuvîntul, enervat, Valentin Dãnãilã, PNL, care a explicat cã în campania electoralã aceste panouri sînt pline, asa cã nu sînt prea multe si cã vede doar un interes de monopol al celor care au deja concesionate astfel de spatii publicitare si le vînd în campanie cu sume imense. La insistentele celor doi consilieri, dar si pe motivul cã nu s-ar fi numãrat bine mîinile ridicate la precedentele tururi, s-a mai procedat la un scrutin, de aceastã datã fiind întrunit minimul de 14 voturi pentru.
|