Romanul, nod de autostrãzi?
• este posibil ca orasul sã facã jonctiunea între planificatele autostrãzi Bucuresti - Chisinãu si Iasi - Tîrgu Mures • pînã una alta, este cert cã Romanul va avea rutã ocolitoare pe la vest • se face lobby si pentru o asemenea „bretea“ la est • O perspectivã interesantã pentru dezvoltarea zonei Roman tinde sã aparã, în conditiile în care, asa cum a afirmat primarul Laurentiu Leoreanu, este foarte posibil ca orasul sã devinã un important nod de circulatie rutierã de la intersectia a douã culoare pan-europene. Mai mult decît atît, sînt semnale certe cã localitatea va beneficia si de douã rute ocolitoare, una la est iar cealaltã la vest, viitoare „bretele“ de legãturã între autostrãzile de la limita rãsãriteanã a Uniunii Europene. „Se discutã foarte serios ca autostrada Bucuresti - Chisinãu, cunoscutã si sub numele de Culoarul 9, programatã sã treacã prin Focsani, va urma traseul spre nord pe malul drept al rîului Siret, pînã în zona Roman. Tot pe undeva pe aici este proiectatã sã treacã si calea de acces direct între Iasi si Tîrgu Mures. Arterele în cauzã sînt prevãzute si cu rute jonctionale, rol ce ar putea fi jucat de variantele ocolitoare ale Romanului. Avem o pozitie geo-strategicã foarte avantajoasã din acest punct de vedere“, a precizat primarul Leoreanu. Desi în ultimii ani s-a vorbit foarte mult, dar cam fãrã finalitate despre oportunitãtile de dezvoltare a zonei Romanului pe fondul modernizãrii infrastructurii rutiere, primii pasi par sã fie fãcuti. Zilele trecute, edilul a reusit sã „smulgã“ in-extremis amenajarea rutei ocolitoare care va trece pe la vest de Roman. Cel mai probabil, va fi vorba despre un drum care urmeazã malul rîului Moldova si „iese“ înspre Iasi si Suceava undeva în zona Cordun - Sãbãoani. Traseul final va fi decis dupã realizarea studiului de fezabilitate. „Sãptãmîna trecutã am fost la Bucuresti, unde am purtat mai multe discutii cu ministri, ministri secretari de stat sau parlamentari cu functii înalte în cele douã camere. Am discutat probleme legate exclusiv de Roman si am dorit sã grãbim o serie de demersuri, pentru ca rezultatele sã se vadã, efectiv. Dacã jumãtate din promisiunile ferme pe care le-am primit se vor adeveri, va fi o realizare deosebitã, fãrã precedent pentru comunitate. Un exemplu foarte important în acest sens îl reprezintã întîlnirile cu oficialii de la Ministerul Dezvoltãrii Regionale sau de la Compania de Autostrãzi si Drumuri Nationale. Aici am început sã analizãm stadiul demersurilor pentru varianta ocolitoare prin vest a Romanului. Din start s-a constatat cã orasul nu era inclus pe lista de viitoare proiecte. Am solicitat cu argumente ca sã fim trecuti pe o listã suplimentarã, asa încît sã poatã începe demersurile în acest an. La întoarcerea acasã am primit un fax prin care ni s-a confirmat cã vom avea rutã ocolitoare si pe la vest de oras“, a mai adãugat primarul. Astfel, în perioada urmãtoare vor fi efectuate o serie de studii de fezabilitate, continuate cu proiectul tehnic si celelalte conditii pentru ca proiectul sã demareze efectiv. „Dupã semnarea contractului va urma o întîlnire, sã vedem traseul efectiv. Trebuie spus cã lobby-ul meu la Bucuresti a fost sprijinit intens de domnul deputat Marius Neculai, care mi-a facilitat si chiar pregãtit întîlnirile. Ne bucurã aceastã reusitã si urmeazã un lobby pozitiv si pentru varianta Roman - Est. Dezvoltarea zonei tine foarte mult de infrastructurã, ceea ce va însemna o reusitã si o mîndrie pentru noi“, a mai mentionat edilul sef al Romanului, care si-a „cãlcat“, asftel, o superstitie referitoare la mediatizarea eforturilor pentru accesarea de proiecte.
|