Tepele vin prin mail
• mai multi nemteni au primit mesaje pe mail, prin care indivizi necunoscuti încearcã sã-i convingã pentru a intra în posesia codurilor PIN ale cardurilor • reprezentantii bãncii le recomandã clientilor sã nu dea curs unor astfel de mesaje •
Mai multi nemteni au primit în ultima perioadã mesaje pe mail în care asa zisi reprezentanti ai bãncii Raiffeisen, sub diverse motive, încearcã sã-i convingã sã-si divulge codurile PIN ale cardurilor bancare pe care le detin. „Am mai multe adrese de mail, iar de aproximativ 4-5 luni sînt efectiv bombardat cu mesaje care, chipurile vin din partea unei bãnci si sînt rugat sã mã loghez pentru a nu mi se întîmpla nu stiu ce cu contul. Culmea este cã eu nu detin nici un cont la aceastã bancã si cu toate acestea primesc mereu mesaje. Mi-am dat seama cã este ceva în neregulã cînd m-am hotãrît sã fac o minimã verificare, pe care o poate face oricine. Dacã analizezi cu atentie adresa de mail de pe care vine mesajul, îti dai seama cã ceva este în neregulã. Adresa de mail a bãncii este una, iar cealaltã este cu totul alta. Ce-i drept, are în plus o literã sau douã, iar dacã nu esti atent poti sã pici în plasa escrocilor“, ne-a declarat un tînãr pietrean, care a dorit sã-si pãstreze anonimatul.
Acest caz nu este singular, conducerea bãncii luînd pozitie în urmã cu cîteva zile cînd a remis presei un comunicat. Reprezentantii bãncii atrag atentia clientilor sãi sã nu dea curs solictãrilor venite pe mail. „Raiffeisen Bank nu trimite sub nici un pretext pe e-mail sau SMS mesaje de verificare sau de alertare continînd formulare, programe atasate sau redirectionãri cãtre site-uri care sã solicite date personale sau informatii confidentiale. Aceste tipuri de mesaje vin de la adrese de mail contrafãcute sau inexistente cu scopul de a fura informatii confidentiale sau în scop de fraudã. Cea mai sigurã mãsurã de prevenire a unei posibile fraude este sã nu dati curs recomandãrilor/solicitãrilor dintr-un asemenea mesaj. Clientii care primesc astfel de mesaje sînt rugati sã contacteze de urgentã banca. Avem sesizãri privind astfel de mesaje atît de la clientii Raiffeisen Bank cît si de la persoane care nu sînt clienti ai bãncii (...) Raiffeisen Bank reaminteste cîteva aspecte de bazã privind utilizarea in mod corect si sigur a instrumentelor de acces la conturi. Vã rugãm sã nu rãspundeti nici unei solicitãri de a divulga parola, codul PIN, numãrul de card! Raiffeisen Bank nu va colecta sau valida niciodatã prin e-mail sau SMS informatii confidentiale (parolã, numãr întreg de card sau cod PIN); parola, codul PIN nu se divulgã sub nici un motiv. Acestea sînt destinate în mod exclusiv utilizatorilor pentru accesul în mod securizat la canalele specializate de acces: ATM, POS, Raiffeisen Online“, se aratã într-un comunicat al bãncii. Mai trebuie spus cã mesajele contin link-uri ascunse care pot redirectiona utilizatorul cãtre site-uri unde pot deveni victimele unor fraude de proportii.
|