|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
30 Iunie 2009 |
|
Ape „tulburi“ la companiile de apã si canalizare
• cele mai multe abateri sînt în contractele cu clientii • unele nu prevãd despãgubiri în functie de prejudiciul cauzat, iar în altele nu sînt înscrisi parametrii de calitate ai apei potabile Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Neamt a desfãsurat actiuni de verificare si control la firmele care presteazã servicii publice de alimentare cu apã potabilã si de canalizare. Verificãrile au avut loc în perioada 8-18 iunie 2009, iar în Neamt sînt numai douã societãti comerciale cu un astfel de obiect de activitate, respectiv Compania Judeteanã Apa Serv SA Piatra Neamt si Acvaterm Tîrgu Neamt. Au fost cuprinse în cadrul verificãrilor si punctele de lucru ale celor douã firme, la fiecare constatîndu-se abateri de la prevederile legale. ÃŽn unele cazuri nu erau afisate programele de functionare la loc vizibil, ori informatiile oferite consumatorilor privind lista serviciilor prestate si a tarifelor practicate nu erau afisate în mod vizibil si într-o formã neechivocã. Si la contractele încheiate cu utilizatorii au fost unele nereguli. Unele aveau abateri de informare la drepturile si obligatiile consumatorului, operatorii neînscriind perioada de timp în care sã fie anuntat înainte de opririle programate în furnizarea serviciului. ÃŽn altã ordine de idei, abaterile descoperite de Protectia Consumatorului se refereau la faptul cã în unele contracte nu era prevãzut modul în care se cuantificã valoarea despãgubirilor în funtie de prejudiciul cauzat. Uneori nu se face nici o referire privind dreptul utilizatorului de a fi informat despre modul de functionare a serviciilor de apã si de canalizare, despre deciziile luate de autoritãtile administratiei locale si de operator. La unul dintre agenti nu erau precizate criteriile de stabilire a cuantumului reducerii valorii facturii în cooncordantã cu gradul de neasigurare a serviciului si durata cît acesta nu a putut fi asigurat, sau nu erau înscrisi parametrii de calitate ai apei potabile si pe care furnizorul îi garanteazã. Protectia Consumatorului a mai descoperit cã în unele contracte valoarea penalitãtilor si sanctiunilor aplicabile operatorului pentru nerespectarea indicatorilor de performantã a serviciului prestat nu era precizatã, dar nici criteriile de reducere a facturii emise consumatorului pentru aceastã situatie. Uneori nu se face nici o delimitare strictã între reclamatii/sesizãri si interventii. ÃŽn contractele încheiate cu asociatiile de proprietari singura mentiune referitoare la reclamatiile consumatorilor se referã la modalitatea de platã a cheltuielilor de verificare, montare si demontare a contoarelor instalate la bransamentul fiecãrui utilizator casnic reclamat de acesta, nefãcîndu-se nici o referire la reclamatiile si sesizãrile pe care le poate face utilizatorul privind neîndeplinirea clauzelor contractuale, modalitatea de solutionare si termenul maxim de rãspuns de la înregistrarea acestora. Comisarii au dispus trei avertismente si termene de remediere a deficientelor.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Nu exist� nici un comentariu la acest articol |
|
|
|
|
|
|