Elevii vor fi evaluati la sfîrsitul clasei a IV-a
Evaluarea pe care au suportat-o elevii de clasa a IV-a din cîteva scoli din judetul Neamt în urmã cu circa 3 luni nu a fost în zadar: rezultatele de pe lucrãrile lor, cumulate cu rezultatele altor elevi din tarã au fost luate în considerare si pe baza lor s-a dispus ca acel experiment sã devinã o practicã. Doar cã practica se pare cã va fi extinsã si îi va afecta si pe elevii din gimnaziu, prin aceleasi evaluãri avînd de trecut si ei. Cel putin în cazul copiilor care vor termina clasa a IV-a, rezultatul testelor la care vor fi supusi nu reprezintã o posibilitate sau o opreliste în continuarea studiilor, ci doar o apreciere asupa volumului de cunostinte dobîndite în perioada de studiu cu învãtãtorii. Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, în urma discutiilor cu sindicatele asupra Legii ÃŽnvãtãmîntului, cã s-a convenit ca elevii sã fie evaluati la sfîrsitul clasei a IV-a, pentru ca profesorii din ciclul gimnazial sã cunoascã nivelul copiilor. Ecaterina Andronescu a mai precizat cã s-a convenit si asupra modalitãtilor în care se face trecerea de la gimnaziu la liceu, pe baza evaluãrilor continue din timpul anilor de gimnaziu, pe baza unei evaluãri de tip international si trecerea efectivã sã se facã printr-o metodologie pe care ministerul sã o anunte la începutul ciclului gimnazial. „Am gîndit cã dãm stabilitate sistemului, pregãtim si pãrintii si copiii de la debutul ciclului gimnazial pentru felul în care se va încheia“, a spus Andronescu. „Am convenit asupra competentelor care se evalueazã la sfîrsitul ciclului liceal, printre care competentele informatice care vor fi evaluate pentru toti absolventii de liceu, indiferent de profil“, a adãugat ministrul Educatiei. Cu cîteva sãptãmîni înainte de sfîrsitul anului scolar, elevi din mai multe clase a IV-a din Neamt, inclusiv din clase simultane, au fost testati cu subiecte realizate la nivel national, pentru a se vedea nivelul la care se situeazã. ÃŽn timpul solutionãrii subiectelor elevii au fost supravegheati de cãtre dascãli pe care nu îi cunosteau, iar învãtãtorii au completat chestionare legate de desfãsurarea actului educational în cancelarie.
|