Cît cîstigã vip-urile din publicitate
Vedetele mioritice fac bani frumosi din vînzarea imaginii lor, pe care o asociazã cu anumite produse, scopul fiind vînzarea respectivului produs. Toatã lumea cîstigã, si producãtorul si vedeta. Unele dintre acestea chiar fac bani frumosi din aceastã activitate si de-a lungul timpului devin mai cunoscute ca imaginea unor mãrci decît în meseria lor de bazã. 100.000 de euro este onorariul primit de Valentina Pelinel ca sã devinã ambasadoarea parfumului Grace by Oriflame, produs reprezentat la nivel international de Eva Herzigova. Directorul general al Oriflame, Monica Tatoiu, spune cã suma pe care compania i-a oferit-o lui Pelinel i se pare modestã comparativ cu onorariile pe care le primesc alte fotomodele în afara tãrii. Prin contract, Oriflame poate folosi chipul Valentinei Pelinel pentru coperti de reviste, reclame si orice formã de publicitate. Practic 100.000 de euro pentru un contract de publicitate este destul de mult, pragul de jos fiind de 20.000 de euro. De exemplu, forbalistul Adi Mutu a fost recompensat cu sute de mii de euro, pentru contractele cu Pepsi, Adidas si Dolce&Gabbana. Magda Catone este mai cunoscutã pentru reclama la Dero decît pentru rolurile de la teatru, Andreea Marin este asociatã cu vopseaua Garnier, pe care o promoveazã constant, iar Ilie Nãstase, Nadia Comãneci si Gheorghe Hagi promoveazã bãnci. Vodafone a avut promotii promovate de Smiley, Simplu, Moga, Mondenii, Leonard Doroftei, iar la schimbarea sezonului au optat pentru matinalii Rãzvan si Dani. Andreea Raicu a fost printre primele modele solicitate pentru a promova un produs. De la sampon la anticonceptionale, apoi la un site dedicat doamnelor, Raicu este acum imaginea unei sampanii de lux contra sumei de 30.000 de euro. Mihaela Rãdulescu a declarat cã în 2007 a încasat din contractele de publicitate 900.000 de euro. A început sã lucreze în publicitate acum 12 ani cu 100 de dolari.
|