Vînt de restructurare la Registrul Comertului
• la nivel national se vor reduce 500 de posturi • deocamdatã nu se stie cîti vor fi disponibilizati din Neamt • Noul regulament de functionare a Oficiului National al Registrului Comertului dã frisoane în teritotiu, avînd în vedere faptul cã se vor reduce circa 500 de posturi. La Neamt încã nu s-au primit noile norme, dar cel mai probabil în ficere judet se va renunta la o parte din personal. „ÃŽncã nu am primit nimic oficial, nu avem statul de functii aprobat pentru anul în curs si nu stiu exact cum se va proceda. Despre adoptarea noului regulament de functionare am vãzut numai pe site-ul Ministerului Justitiei, fãrã sã primim nimic în plus“, a declarat Doina Popescu, directorul Registrului Comertului de pe lîngã Tribunalul Neamt. Poate pierderile nu vor fi atît de mari cum pare la prima vedere avînd în vedere faptul cã o parte din salariati ies la pensie, iar în plus institutia nemteanã are personal destul de putin, 32de persoane la finele anului trecut. Conform ministrului justitiei, Cãtãlin Predoiu, noul regulament urmãreste reorganizarea internã, dupã ce s-a stabilit schimbarea procedurilor de înregistrare, prin retragerea judecãtorului delegat de la aceastã institutie. Structura organizatoricã si schema de personal a ONRC au fost modificate pentru a face posibilã reducerea de posturi stabilitã de legea reorganizãrii agentiilor, de la 2.300 la 1.787 de posturi, conform comunicatului de pe site-ul Ministerului Justitiei. Astfel, au fost desfiintate anumite categorii de posturi de conducere, au fost transformate unele posturi de conducere în posturi de conducere de nivel inferior, adicã cele de director au devenit posturi de sef serviciu sau sef birou, iar unele compartimente au fost comasate. Actul normativ proaspãt aprobat are prevederi referitoare la statutul personalului, ori noul regim de salarizare, în acord cu legea privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice. Eliminarea atributiilor judecãtorului delegat la Registrul Comertului a dus la regîndirea modului de repartizare a competentelor pe compartimente, urmãrindu-se în principal eficientizarea activitãtilor de înregistrare.
|