Primãria cautã 699.000 de lei la UE
• municipalitatea pietreanã are nevoie de acesti bani pentru dezvoltarea turismului local si promovarea produselor locale Promovarea turisticã a Perlei moldave si a produselor cu specific local ar avea nevoie de aproape un milion de lei noi. Potrivit proiectului aprobat ieri de legislativul pietrean, cheltuielile proiectului „Dezvoltarea turismului din Piatra Neamt prin promovarea activitãtilor de marketing si a produselor cu specific local“ se ridicã la exact 897.617,73 de lei, din care primãria solicitã 699.902,44 lei asistentã financiarã nerambursabilã, pe Programul Operational Regional axat pe dezvoltare durabilã si promovarea turismului. Municipalitatea a decis sã se înscrie în cursa pentru bani europeni încã din decembrie 2008, cînd a aprobat proiectul pentru promovarea turismului local, însã atunci habar nu avea de costuri. ÃŽntre timp, s-au fãcut niste calcule, s-a purtat corespundentã cu mai multe ministere, inclusiv al Dezvoltãrii, s-a mai consultat ghidul solicitantului aferent programului regional si a rezultat suma de mai sus. Banii, dar si cheltuirea lor, au fãcut obiectul unei noi initiative locale, care a venit sã modifice hotãrîrea luatã de Consiliul Local acum doi ani. Hotãrîrea nouã a trecut ieri prin legislativul pietrean, urmînd ca Directia de implementare a proiectelor a primãriei s-o transmitã la Ministerul Turismului. Practic, este un pas înainte spre obtinerea finantãrii. Dacã primesc banii, oficialii pietreni au si pe ce sã-i cheltuiascã. Potrivit graficului de costuri, 397.745 de lei se vor duce pe manifestãri expozitionale si evenimente de turism (144.530 de lei doar pentru serviciile privind organizarea evenimentului, alti 120.000 de lei numai pentru publicitatea fãcutã tîrgurilor de turism si vreo 70.000 de lei pentru închirierea standului). Alte cheltuieli - cam 3.900 de lei - privesc site-ul care sã ofere informatiile turistice necesare. Cheltuielile pentru publicitate a destinatiilor turistice si produselor românesti se împart pe grupe: 4.600 de lei (neeligibili) se duc pe publicitate outdoor (pe panouri mari) si traducere, 42.900 de lei pe realizarea materialelor publicitare, 118.002 lei pe insertiile publicitare, peste 92.000 de lei pe publicitatea la televiziuni si încã 19.227 de lei pentru publicitatea outdoor. Deplasãrile interne si internationale întru promovarea turisticã a orasului ar urma sã mai înghitã peste 25.000 de lei (cazare, transport si diurnã), iar pentru implementarea proiectului (audit, informare si publicitate) încã 14.230 de lei. Cu încã 37.460 de lei alte cheltuieli neeligibile, totalul se ridicã la 756.246, 16 lei. La care se mai pune taxã pe valoare adãugatã si asa se ajunge la suma de care primãria are nevoie ca sã promoveze urbea.
|