Necalificati cu licentã în învãtãmînt
• 52 de necalificati vor profesa în scolile nemtene în noul an scolar, fatã de 70 anul trecut • dintre cei 52 de necalificati, 36 au studii superioare dar în alte domenii decît cele în care vor preda • ÃŽnvãtãmîntul nemtean va functiona în noul an scolar cu 52 de necalificati, fatã de 72 în anul 2009. Dintre cei 52 acceptati, pentru cã fie nu sînt specialistii de care este nevoie, fie nimeni nu preferã catedre didactice în scoli îndepãrtate, 36 sînt absolventi de studii superioare, dar au pregãtirea în alte domenii decît cel în care îsi vor desfãsura activitatea pînã în iunie 2011. Dupã cum a declarat inspectorul general adjunct Liliana Georgescu, 11 persoane din rîndul necalificatilor frecventeazã unitãti de învãtãmînt care la final le vor certifica prin diplome competentele de a rãmîne la catedrã. Doar cinci din cei care nu corespund cerintelor de a intra în corpul profesoral au studii medii care nu au treabã cu activitatea pedagogicã. „Procentual vorbind, 71% dintre cei care fac parte din personalul didactic din judet sînt titulari. Un procent de 27,5% îi reprezintã pe suplinitorii calificati, 0,5% sînt pensionari - oameni calificati de zeci de ani, si 1% reprezintã procentul celor necalificati“, a declarat adjunctul Inspectoratului Scolar Judetean Neamt.
La început de an scolar, toate unitãtile de învãtãmînt din judet au resursa umanã necesarã pentru a relua cursurile. Per total, în scoli sînt prinse 7.884 de posturi, dintre care 68% sînt ocupate de personal didactic si 32% de nedidactic si auxiliar. „Din pãcate, în perioada urmãtoare va trebui sã desfiintãm 60 de posturi de la nivelul personalului didactic auxiliar si nedidactic. Este nevoie de personal nedidactic în unitãtile de învãtãmînt, dar nu poate fi angajat pentru cã sînt blocate posturile. Am prezentat Ministerului Educatiei o situatie cu necesarul de oameni în scolile nemtene si sperãm sã se deblocheze unele posturi, în special pentru personalul de îngrijire“, a mai spus adjunctul ISJ Neamt, Liliana Georgescu.
|