Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2010
LMMJVSD
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 11 Octombrie 2010
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

ÃŽntre lumi paralele

La vita e bella!

Am început sã ne obisnuim. C-asa-i românul; se obisnuieste cu toate. A început sã devinã banal, chiar dacã mai demult lucrul ãsta ne enerva teribil. Din ce în ce mai des, la intervale din ce în ce mai scurte, emisiunile televizate, talk-show-urile, stirile si, mai ales, filmele sînt întrerupte de atotputernica reclamã, publicitate insinuatã cu obstinatie în viata noastrã de telespectatori frenetici. Nu mai e nevoie de nici o argumentatie pentru cã toti întelegem rostul acestor fracturãri de care depinde soarta economicã a unei televiziuni ce se autofinanteazã si care obtine, din vînzarea la secundã, resursa necesarã supravietuirii. Cã unele spoturi publicitare sînt de-a dreptul banale, ca sã nu spunem stupide, e altceva. Cã, pe ici pe colo, unele mostre publicitare - mai rar, e drept - pot fi suspectate de bunã inspiratie, iarãsi nu e foarte important. Important e faptul cã acest manierism publicitar a devenit o caracteristicã a televiziunii contemporane si cã trebuie sã o acceptãm ca atare. De altfel, dupã cum prea bine se stie, nici publicatiile tipãrite nu ar putea supravietui în lipsa acestei modalitãti de popularizare a reclamei, a produselor de tot felul, a firmelor interesate în vînzãri sau a celor care vor sã-si mediatizeze activitatea. Evident, disconfortul aperceptiv e pregnant, integritatea asimilãrii coerente - mai ales în cazul filmelor întrerupte în momente de suspans - e serios compromisã dar, dupã cîte se stie, societatea de consum contemporanã e întemeiatã pe circulatia banului si, mai mult decît atît, totul costã. Din recunoasterea obiectivã a acestei pricini, noi însine am devenit întelegãtori si, în ciuda faptului cã de cele mai multe ori ne enerveazã, acceptãm cu stoicism aceastã stare de lucruri ce ne permite sã mai beneficiem, totusi, de serviciile mass-mediei. Cu toate acestea, nu putem trece cu vederea faptul cã, nu de putine ori, sîntem tentati sã racordãm organic lumea publicitãtii - de regulã optimistã, diafanã, coloratã si foarte bine dispusã - la realitatea întreruptã; tot de regulã pesimistã, plinã de orori, cenusie, searbãdã, tristã si ternã. Acest lucru face diferenta dintre douã lumi total diferite. Dacã într-o tarã prosperã ti se spune cã poti achizitiona o nouã masinã la un pret pornind de la numai (nota bene... numai!) 13.990 de euro, de pildã, la noi pentru foarte multã lume informatia poate pãrea o insultã. Ce sã mai spunem de asertiunea sfãtoasã: „Pentru o viatã sãnãtoasã respectati mesele principale ale zilei“ repetatã consecvent într-o tarã ce în curînd va fi bîntuitã de foamete. Se mizeazã probabil pe faptul cã dacã ai avut cîndva bani sã-ti cumperi un televizor, negresit trebuie sã ai si pentru mîncare. Din pãcate, lucrurile nu stau chiar atît de simplu, iar relatia dintre postura de telespectator si cea de gurmand e cel putin îndoielnicã. Lumea reclamei, recunoastem, e frumoasã si nu pare de loc a fi bîntuitã de crizã. Chipuri prospere, fete fericite, trupuri lucrate la salã sau la Spa, arome seducãtoare de cafea finã, detergenti care te scutesc de eforturi, doamne alergînd fericite spre carusel dupã ce au înghitit hapul minune, cîini si pisici satisfãcute de gustul de neegalat al delicioaselor pernute cu ficat de gîscã, prosperi si intrepizi tineri afaceristi venind, asemeni ministresei dezvoltate durabil, cu elicopterul la sedintã dupã ce au semnat un contract, telefoane gratis pe care urmeazã sã le plãtesti cu nonsalantã cîtiva ani buni de acum înainte, preturi fãrã concurentã pentru o vacantã de vis în Caraibe, „alcoolul dãuneazã grav sãnãtãtii, ca si tutunul de altfel... ca si cînd ne-ar mai pãsa de asta. Ca sã nu mai vorbim de teribila expresie „la incredibilul pret de numai...“ Iarãsi „numai“. Dar „incredibilul“ e cu adevãrat... incredibil. Mai ales cînd realizãm cã si ministerele apeleazã la virtutile publicitãtii. Chiar dacã, de regulã, unele dintre ele taie frunza - stiti dumneavoastrã - la cîini. Nu stiu cîtã eficientã au reclamele acestea în România de astãzi. ÃŽn ceea ce mã priveste, recunosc cã am fost sensibilizat cu adevãrat de inscriptia de pe o cutioarã cu salatã de icre, ce consemna, nici mai mult nici mai putin decît un pret de... Supercrizã. Semn cã am evoluat; mai cu seamã criza. Iatã cã reclama meritã, de regulã, toti banii. Chiar dacã nu ne ajung paralele între aceste lumi... paralele.

Articol afisat de 2200 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Ioan AMIRONOAIE)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective