Administratie on-line la Primãria Piatra Neamt
• printr-un proiect european, municipalitatea vrea sã eficientizeze relatia institutiei cu cetãtenii • cu 2 milioane de lei se vor face un site si un soft care sã punã primãria la dispozitia pietrenilor printr-un click • Relatia primãriei pietrene cu locuitorii a intrat în secolul XXI. Nu-i vorbã, pãsise demult în acest veac, de cînd cu expansiunea internetului, însã de ieri a cãlcat mai apãsat. A fost momentul în care Primãria Piatra Neamt, împreunã cu Centrul Teritorial de Calcul Electronic si Romsys, au lansat proiectul în care s-au prins parteneri, proiect menit sã aducã o nouã abordare a administratiei locale la Piatra Neamt. Prinsã într-o finantare europeanã nerambursabilã, initiativa prevede ca linie principalã implementarea unui sistem informatic în oras, astfel încît sã fie asiguratã interoperabilitatea la toate nivelurile, de la cel organizatoric pînã la cel semantic sau tehnic. Asta ar trebui sã aibã un impact pozitiv asupra activitãtii interne a primãriei si sã eficientizeze munca angajatilor. Cum? Prin simplu click. Proiectul prins de municipalitate implicã realizarea unui portal, achizitia de echipamente informatice si un soft care sã permitã pietreanului cu acces la calculator sã scape de corvoada umblatului pe la ghisee sau a scormonitului dupã lista actelor necesare pentru ce are nevoie. „Sistemul reprezintã în parte ambitia noastrã de a furniza cetãtenilor servicii la standarde europene. Oamenii vor avea posibilitatea, prin acest portal, sã obtinã on-line copii ale documentelor, sã plãteascã taxele on-line, sã achite amenzile de circulatie, sã obtinã toate informatiile de care au nevoie de pe acest portal. Este un lucru îmbucurãtor faptul cã am reusit sã obtinem finantare externã nerambursabilã, astfel încît constributia primãriei este de numai 2% din valoarea proiectului“, a declarat Bogdan Puscasu, city-managerul Pietrei. Toate acestea, mai spun oficialii pietreni, au unic scop eficientizarea activitãtii primãriei si asigurarea mai multor servicii utilizînd tehnologii informatice. De altfel, aceasta este si deviza sub care se va derula activitatea: „Investitii pentru viitorul dumneavoastrã“. Valoarea proiectului se ridicã la 2.050.132 de lei, din care 1,688 milioane sînt nerambursabili, veniti de la Fondul European de Dezvoltare. Punerea în practicã a început oficial ieri si va dura, spun autoritãtile locale, 18 luni. Sistemul va fi pus în aplicare totusi mai devreme. Dupã cum au povestit cei de la CTCE, portalul ar trebui sã fie gata pînã la 1 ianuarie 2011, lucru care se pliazã ca o mãnusã pe ce vor cei de la primãrie, care si-ar dori sã îl vadã functionînd odatã cu începerea noului an financiar, ca sã poatã fi introduse datele de început.
|