Primarul Arnãutu are nevoie de un consilier personal
• edilul tîrgnemtean ar vrea ca la concurs sã participe un bucurestean, pentru a facilita relatia primãriei cu institutiile statului Primarul Decebal Arnãutu a decis cã e timpul sã aibã un consilier personal. Este vorba despre o persoanã care sã-l reprezinte în relatia cu institutiile statului în toate demersurile necesare pentru derularea proiectelor cu finantare europeanã, care presupun si o multime de deplasãri în capitalã, în conditiile în care procedura de absorbtie a fondurilor comunitare este destul de stufoasã. De aceea, Decebal Arnãutu a initiat un proiect de hotãrîre privind înfiintarea unui „Cabinet al primarului orasului Tîrgu Neamt“, care va fi supus votului consilierilor locali în sedinta de la sfîrsitul lunii octombrie. Subiectul a intrat deja în dezbaterea comisiilor de specialitate ale legislativului. „Comisiile au aprobat, se doreste rezolvarea tuturor problemelor ce tin de proiecte. Am rezistat cît am rezistat, dar avem multe proiecte cîstigate si avem nevoie de o persoanã care sã se ocupe de relatia primarului cu ministerele, Parlamentul si alte institutii ale statului cu care noi avem contact în permanentã. Este vorba despre un consilier personal pe care-l putem angaja fãrã sã depãsim numãrul de salariati stabilit de Guvern. Mi-as dori ca aceastã persoanã sã fie din Bucuresti ca sã nu avem probleme cu deplasãrile în capitalã. Contractul de muncã va fi doar pe durata mandatului actual, dacã voi mai fi primar se va prelungi, dacã nu, va lua o hotãrîre cine va fi atunci“, a declarat Decebal Arnãutu. Nu existã o persoanã deja aleasã pentru acest post. Edilul spune cã va fi organizat un concurs, iar noul angajat ar putea sã-si înceapã activitatea în decembrie, sau poate de la 1 ianuarie 2011. „Eu sînt si foarte pretentios, de aceea va fi un concurs serios, desi, la opt milioane de lei vechi, cît va primi în mînã, este destul de greu de gãsit o persoanã pe mãsura asteptãrilor. Este nevoie de acest consilier personal, am rezistat pînã acum, ne-am descurcat cum am putut si noi. Personalul se subtiazã, oamenii pleacã, avem proiecte foarte multe, iar relatiile cu institutiile statului trebuie sã fie zilnice. Institutiile nu vin înspre noi, de aceea trebuie sã fim noi prezenti acolo cînd este nevoie“, a mai spus primarul. Conform prevederilor existente, angajãrile în sistemul bugetar sunt blocate pentru moment, dar sînt si exceptii, pentru posturile care vizeazã procesul de absorbtie a fondurilor europene, posturi ce pot fi ocupate strict prin concurs.
|