Lungul drum pînã la cimitir
• pietrenii vîrstnici care stau în centru se plîng cã nu mai au microbuz pînã la Borzoghean • Urbtrans va propune o deviere a rutei M5, dar abia în ianuarie Lung e drumul pînã la Eternitatea si mai ales greu de parcurs, mai ales pentru pietrenii ajunsi la vîrsta senectutii. ÃŽntr-o vreme oamenii se descurcau pe acest itinerar cu ajutorul microbuzelor. Fericirea lor s-a întrerupt brusc la începutul acestei luni, cînd microbuzul a dispãrut de pe traseu, fiind pus pe rutã ocolitoare. Oamenii s-au trezit cã, dacã vor sã ajungã la Borzoghean, trebuie sã meargã cu troleul sau sã se ducã pînã pe variantã ca sã prindã microbuz. „Ca si ceilalti cetãteni ai orasului plãtim taxe si impozite. Sîntem persoane în vîrstã, de 75-80 de ani, care nu putem merge sã aprindem o lumînare la cei dispãruti dintre noi. Ne este foarte, foarte greu. Noi nu iesim în stradã, apelãm la ratiunea dvs., la întelegere, sã ne acordati acest ajutor pentru repunerea microbuzului M5 pe traseul vechi“, ne-au scris oamenii la redactie. Oamenii ar vrea sã rezolve problema pînã în sãrbãtori. Primãria spune cã nu poate face nimic, cã titular si administrator pe transportul local este Urbtrans. Ioan Cucoreanu, seful de la Urbtrans, spune cã problema se cunoaste (mai e una, pe Ciritei) si se cautã solutii. „Programul de transport s-a licitat pe traseele de acum. A fost pus pe site-ul primãriei din februarie pînã în mai si, la solicitarea cetãtenilor, puteau fi fãcute modificãri, în functie de necesitãtile societãtii Troleibuzul, care este operatorul principal. Nu s-a primit nici o sugestie, traseele s-au licitat si s-au adjudecat în forma actualã. Ulterior, am primit sesizãri la noul program de transport, atît din partea cãlãtorilor, cît si a operatorilor. Aceste obiectii au fost reparate prin HCL 375 din septembrie 2010. Totul a fost OK pînã cînd trei operatori de transport au contestat modificãrile pentru cã, fiind spre binele populatiei, le aduce lor deservicii. Am fãcut întîlniri cu ei toti, cu operatorii de transport, ca sã se înteleagã. Nu s-au înteles si au hotãrît cã HCL 375 nu le asigurã cîstig suficient. S-a abrogat astfel HCL 375 si am revenit de unde am plecat. Noi sîntem pentru binele populatiei, dar trebuie sã tinem seamã cã traseele principale sînt deservite de Troleibuzul, iar traseele secundare nu înseamnã cã trebuie sã-l duci pe om acolo unde are nevoie“, a spus acesta. O solutie ar putea fi ca un microbuz sã fie deviat douã-trei statii pe traseu, sã treacã iar pe la blocul turn si sã meargã la cimitir. Ideea va fi propusã consiliului local, însã abia în ianuarie, cã vin sãrbãtorile.
|