Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Ianuarie 2011
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 27 Ianuarie 2011
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
GOOGLE - LENEA INTELECTUALÃ

GOOGLE - LENEA INTELECTUALÃ

• elevii apeleazã tot mai des la informatiile oferite de internet cînd e vorba sã îsi facã temele • din pãcate, multi dintre ei vin la scoalã cu referate copiate • profesorii sustin cã de preferat este sã li se dea copiilor teme care sã îi determine sã gîndeascã si sã nu fie încurajatã „lenea intelectualã“ •

Cei mai multi elevi ai zilelor noastre au devenit dependenti de internet si asta din douã motive: pe de o parte se folosesc de aceastã sursã inepuizabilã de informatii pentru a scãpa de temele scolare, luînd de-a gata lucrãri postate de altii, iar pe de altã parte au sansa de a se documenta si de a afla datele care îi intereseazã. Existã douã jumãtãti ale paharului în aceastã „afacere“ - cea plinã e cã se pot gãsi informatii din orice domeniu si pot fi valorificate în interesul copiilor, iar partea prostã este cã se întretine o solutie imoralã la sarcinile date de cãtre dascãli. Una peste alta, se constatã cã cel mai bun meditator al elevilor români este Google, care dacã primeste un „search“ (cãutare) oferã solutii pentru orice temã, fie ea la românã, englezã, biologie, chiar si fizicã sau matematicã. Site-urile care le stau la dispozitie sînt www.referat.clopotel.ro, www.referatele.com, www.referat-scoala.ro sau www.referat.ro. Cele mai multe sînt gratuite, dar accesarea unora dintre ele costã cîtiva euro, iar plata se poate face prin SMS sau cu ajutorul cardului.

Matematica, dificil de copiat

Cele mai usoare referate se gãsesc la disciplinele umaniste, care se bazeazã pe „vorbãrie“ si nu pe cele reale, cu date tehnice. Matematica este un exemplu de disciplinã la care e cam greu sã gãsesti rezolvarea exercitiilor si problemelor pe internet. „La matematicã e mai greu sã dai cãutare pe internet ca sã afli cum sã rezolvi ceva. Matematica presupune gîndire, înseamnã muncã intelectualã, înseamnã folosirea de metode“, a declarat Cãtãlin Pãcean, profesor de matematicã la Scoala nr. 2 Piatra Neamt. Chiar dacã nu se dau rezolvãri „murã-n gurã“, celor ce vor ajutor de pe internet la matematicã le vine în sprijin un site care prezintã metode de rezolvare a problemelor - www.meditatiionline.ro. Si dacã nici aici nu gãsesc ajutor, elevii pot intra pe un forum - www.tpu.ro (toti pentru unul) si întreabã cine stie cum se rezolvã un exercitiu. Cineva care stie rezolvarea i-o prezintã celui care cere ajutor si astfel se realizeazã o conlucrare, copiii sprijinindu-se reciproc. ÃŽnsã, avantajat este cel care a muncit sã ajungã la rezultatul corect, nu si cel care a cerut „ajutor“.

Româna, istoria - disciplinele cu cele mai multe oferte

Atît elevii cît si dascãlii sustin cã o temã care presupune realizarea unui referat poate fi rezolvatã cu ajutorul internetului dacã cerintele formulate de profesor sînt derizorii. Dacã dascãlul e mai putin exigent existã si riscul acesta. „Scopul site-urilor precum www.referate.ro este de a furniza solutii nemuncite, fãrã a se simti cineva vinovat cã a comis un furt intelectual sau imposturã. Eu cred cã merge numai dacã profesorul închide ochii. Sînt mai multe cãi pentru ca profesorul sã gãseascã de unde a copiat elevul. Un profesor care îsi cunoaste elevii poate sã aprecieze dacã o lucrare este sau nu fãcutã de cel în cauzã pentru cã îi vede evolutia la orele sale. Nu e suficient ca elevul sã vinã cu acel referat, trebuie sã mai si stie ce scrie acolo si sã îl sustinã în fata clasei. Nu e posibil sã vezi ceva impecabil, într-un text stiintific de mare acuratete, iar elevul sã nu poatã sã lege douã vorbe pe subiect. Si nici nu e corect fatã de elevii care muncesc de la primul si pînã la ultimul cuvînt din referat, sã fie pusi pe aceeasi balantã cu elevii care dau un «search» si în cîteva minute si-au terminat treaba“, este de pãrere Mihaela Pricope, elevã în clasa a XI-a la Colegiul Tehnic „Gheorghe Cartianu“.

„Eu vreau sã vãd produsul muncii copiilor, nu cum stiu sã facã «copy-paste»“

Cu toatã opozitia arãtatã de unii, existã totusi teme care se preteazã la a fi realizate cu ajutorul lui Google. Ca de exemplu, caracterizarea unui personaj. Doar cã de multe ori caracterizarea e scoasã la imprimantã, iar elevul ia „toatã mîna“, desi i-ar fi suficient „un deget“. Pentru a se evita astfel de situatii, profesorul trebuie sã impunã cerinte care sã îi punã pe copii cu burta pe carte. „Cel mai mare dezavantaj al internetului este cã încurajeazã «lenea intelectualã» pentru cã elevii preiau de-a gata o informatie, uneori neînteleasã. Plus cã sînt suficiente informatii pe internet care nu sînt reale. Ca sã evit sã mã trezesc cu astfel de situatii le solicit elevilor sã scrie referatele de mînã. Pentru cele care sînt copiate de pe calculator solicit refacerea lor. Este greu sã nu îmi dau seama dacã o lucrare este originalã sau nu. Se pot prelua unele idei de pe internet, dar trebuie lucrat pentru a li se da o formã finalã într-o lucrare. Eu vreau sã vãd produsul muncii copiilor, nu cum stiu sã facã «copy-paste». Acesta este cel mai mare pericol si din pãcate se practicã la scarã largã. Nu se întîmplã doar la nivelul liceal, ci si la gimnaziu, la clase primare. Internetul are însã si avantaje. Si mã refer la sursa de informatii pe care o asigurã. Este o alternativã la carte, desi eu personal pretuiesc mai mult lecturarea unei cãrti. Dar se spune cã viitorul apartine internetului si nu bibliotecilor. Pentru activitatea didacticã mã folosesc foarte mult de internet. Aflu foarte multe informatii pe care le ofer elevilor, pentru ca împreunã sã realizãm o activitate didacticã impecabilã“, a declarat Mihaela Gherghelescu, profesor de istorie la Colegiul National „Gheorghe Asachi“.

Un dascãl care nu foloseste internetul, vãzut ca un profesor comunist

De beneficiile internetului a vorbit si Gabriela Banu, profesor de discipline tehnice în cadrul Colegiului Tehnic de Transporturi Piatra Neamt. „Sînt la un liceu la care posibilitãtile materiale ale elevilor sînt limitate si atunci folosesc eu internetul pentru toate documentãrile. De exemplu, la disciplina constructorul de automobile, dacã n-as folosi internetul, nu stiu cum m-as descurca în fata elevilor. Un dascãl care nu foloseste internetul în vremurile actuale este vãzut ca un profesor comunist. Iar pe copii nu-i poti opri sã nu acceseze site-urile. Povestea e sã fie supravegheati si sã nu se uite pe orice. Ca sã nu am surprize cã îmi aduc referate de pe internet, le dau teme cu întrebãri care îi pun sã gîndeascã independent. Internetul este dovada comoditãtii, si a elevilor, si a cadrelor didactice. Temele mele înseamnã efort al gîndirii. La mine tot timpul existã întrebarea de nota 10 si ca profesor este imposibil sã nu recunosc o lucrare copiatã de una muncitã efectiv. Si e important sã-i spui copilului cînd l-ai prins cã nu e cinstit“, a declarat profesoara de Masini termice, motoare si legislatie rutierã de la Colegiul Tehnic de Transporturi.

Putin internet si la grãdi

Coborînd nivelul de studii, printãrile de pe calculator se folosesc si la cei mai mici dintre cei ce fac primii pasi în educatie - prescolarii. Multe dintre educatoare le cer micutilor sã aducã la grãdinitã diverse imagini de pe internet. Doar cã astfel de sarcini cad în grija pãrintilor. ÃŽn mediul rural astfel de solicitãri sînt mai rare, responsabile de cãutarea pe net fiind educatoarele. „Copiii mei nu au internet acasã, dar intru eu zilnic si mã pun la punct cu toate noutãtile. Cînd este cazul, îi rog pe pãrinti sã le dea copiilor pentru a aduce la grãdinitã cãrti si reviste cu imagini, poezii si povesti despre ceea ce discutãm în cadrul activitãtilor tematice sãptãmînale. Cînd am avut de studiat animalele domestice am mers în gospodãria unui cetãtean, unde am observat exemplarele crescute de el“, a declarat un profesor pentru învãtãmînt prescolar, Elena Chisor, de la Grãdinita Pîngãrãcior.

Articol afisat de 2262 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Simona TÃRNÃ)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective