Despãgubiri de peste un miliard, prin Protectia Consumatorului
• anul trecut, peste 1.100 de nemteni s-au adresat institutiei • cei care au avut dreptate au fost despãgubiti • Nemtenii au învãtat lectia consumatorului bine informat si, ori de cîte ori s-au considerat nedreptãtiti, s-au adresat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Neamt. Peste 1.000 de persoane au trecut pragul institutiei anul trecut, iar cei ale cãror reclamatii au fost întemeiate, au fost despãgubiti, valoarea mãrfurilor sau a serviciilor înlocuite depãsind un miliard de lei vechi. „ÃŽn anul 2010 la sediul institutiei noastre au fost înregistrate 1.131 de reclamatii, din care peste 1.000 au fost deja solutionate. 431 din acestea au fost rezolvate în favoarea clientului, iar în alte 158 de cazuri s-a ajuns la o rezolvare amiabilã. Ca umare a mãsurilor dispuse prin documentele de control, despãgubirile acordate consumatorilor pentru produsele sau serviciile neconforme a fost de 118.889 lei (1,18 miliarde lei vechi n.r)“, a declarat Gelu Moldovanu, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Comisarii nemteni au stabilit cã 59 din reclamatiile depuse nu erau solutionabile, pentru alte 122 de plîngeri s-a dispus redirectionarea cãtre alte institutii, iar 28 de petitii au fost clasate. De mentionat este faptul cã în 245 de cazuri inspectorii au constatat cã cele sesizate nu se confirmã, catalogîndu-le ca neîntemeiate. Pe grupe de produse nemtenii au reclamat cel mai des calitatea serviciilor prestate de diversi operatori, unde au fost 727 de sesizãri (circa 70% din total). ÃŽn alte 237 de cazuri nemultumirile au vizat produse nealimentare, si numai 79 de nemteni au sesizat comisarii cu privire la produsele alimentare. „Se constatã o crestere semnificativã a numãrului reclamatiilor din domeniul serviciilor, deoarece este vorba de un domeniu complex. Au fost vizate servicii finaciare, de furnizare telefonie fixã, mobilã sau internet sau comert on-line de produse si servicii, în care informatiile nu au fost întotdeauna transmise în asa fel încît sã fie pe întelesul consumatorului mediu. De asemenea, s-au remarcat reclamatiile care vizau transportul de persoane, autobuze, microbuze, taxiuri, ori servicii de coletãrie si postale, servicii de furnizare energie electricã sau gaze naturale“, a mai spus Gelu Moldovanu. Multe dintre sesizãrile primite de comisari anul trecut se refereau la achizitiile de produse electronice sau electrocasnice. La produsele cu deficiente vînzãtorul îndrumã, în general, clientii nemultumiti cãtre unitãtile service, desi rãspunderea îi apartine în totalitate vînzãtorului, avînd în vedere cã întelegerea la achizitia bunului s-a încheiat între cumpãrãtor si comerciant. Pe parcursul anului trecut comisarii au oferit doritorilor informatiile cerute, direct la sediul institutiei, telefonic sau în scris, pentru solutionarea amiabilã a conflictelor. Acolo unde nu a mers cu vorbã bunã, au fost depuse sesizãri.
|