Scoala începe cu evaluãri
• fiecare elev va fi testat în primele sãptãmîni de scoalã, pentru a se stabili nivelul de la care porneste • rezultatele fiecãruia vor fi cunoscute doar de cãtre pãrinti • notele obtinute la evaluãrile de la început de an scolar nu vor fi trecute în catalog ci într-o „foaie de parcurs“ • Fiecare elev din zecile de mii care sînt în judetul Neamt va trece pînã cel tîrziu la sfîrsitul acestei luni printr-o testare generalã, astfel încît cei de la catedrã sã îsi poatã forma o imagine de ansamblu despre clasele cu care vor lucra. Cu alte teste la cîteva clase, dar „serioase“ de data aceasta, se va încheia anul scolar. ÃŽncepînd de anul acesta, conform noii legi a Educatiei, copiii de la grupa pregãtitoare si elevii claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor fi evaluati la sfîrsitul anului scolar, în ultimele douã sãptãmîni ale semestrului al II-lea, iar rezultatele vor fi trecute în portofoliul lor personal. ÃŽn „Foaia de parcurs“, document pe care ministrul Daniel Funeriu l-a transmis cãtre Inspectoratul Scolar Neamt, printre mãsurile care se vor implementa în noul an scolar se numãrã si aceea cã toti elevii, indiferent de clasã, vor trece, începînd din aceastã toamnã, printr-o evaluare initialã în primele zile de scoalã (în afarã de evaluãrile finale). ÃŽn respectivul document ajuns al ISJ se precizeazã cã notele nu vor fi trecute în catalog si nu au rol de ierarhizare a elevilor, ci reprezintã doar un reper pentru stabilirea parcursurilor individuale ale lor. Evaluãrile initiale vor fi urmate de sedinte individuale cu elevii si pãrintii acestora prin care li se va comunica stadiul de pregãtire a copilului si se va stabili un plan de remediere, acolo unde este cazul. ÃŽn documentul ministerial se precizeazã cã „este interzisã comunicarea publicã a rezultatelor individuale“, cei care fac acest lucru urmînd sã fie sanctionati. Singurul care poate sã facã prezentarea publicã a rezultatelor globale, nu individuale, este directorul unitãtii de învãtãmînt. La clasa I, evaluarea initialã va avea în vedere dezvoltarea fizicã, socio-emotionalã, cognitivã, de limbaj si comunicare, precum si dezvoltarea capacitãtilor si atitudinilor de învãtare. La clasa a II-a vor primi testare la limba românã si matematicã, iar la clasa a III-a si a IV-a se va adãuga si una la stiinte. Elevii din clasele a V-a si a VI-a vor da test la românã, limbã modernã 1, matematicã, fizicã si biologie. Cei de la a VII-a si a VIII-a vor fi evaluati si la chimie si culturã civicã, pe lîngã disciplinele la care au fost testati în clasele anterioare. Elevii de liceu vor fi testati la aproape toate materiile: românã, cele douã limbi strãine, matematicã, fizicã, chimie, informaticã, biologie, geografie, istorie, discipline socio-umane si discipline de specialitate.
|