• o pietreancã sustine cã un bãrbat ce se pretindea controlor a jignit-o si a agresat-o verbal degeaba • incidentul s-a petrecut luni, 12 septembrie, în statia din cartierul 1 Mai •
Cãlãtoria cu troleibuzul este clar cã nu o face nimeni de plãcere, fiecare fiind mînat pe drumuri de treburi ori nevoi. Cu toate acestea, fiecare pietrean sperã cã, dacã îsi plãteste civilizat biletul de cãlãtorie, sã fie dus la destinatie cît de repede se poate, în conditii cît mai bune si, dacã nu îndrãzneste prea mult, sã i se vorbeascã frumos. O pietreancã poate spune cu mîna pe inimã cã astfel de nãzuinte sînt doar vise, unii angajati de la Troleibuzul uitîndu-si manierele pe la garaj. Daniela Harip, din Piatra Neamt, merge aproape zilnic cu acest mijloc de transport ea lucrînd la Sãvinesti. Desi au mai existat frecusuri între cãlãtori si soferi sau între cãlãtori si eventuali controlori, acestea au fost trecute cu vederea. Femeii i-au pus capac însã vorbele aruncate peste umãr de un pretins controlor si de soferul troleibuzului luni, 12 septembrie. „Sãptãmîna aceasta sînt schimbul doi, eu lucrînd la uzinã, pe platformã la Sãvinesti. Merg zi de zi cu troleul si din aceastã cauzã îmi cumpãr abonamente de cãlãtorie lunare sau pentru douã sãptãmîni. Pretul unui abonament pe lunã este de 72 de lei, iar de banii acestia cred cã ar trebui sã cãlãtoresc civilizat si fãrã sã fiu jignitã. Luni, în jurul orei 13, mã aflam în statia din cartierul 1 Mai si asteptam troleibuzul. A venit, era extrem de aglomerat, mai ales cã începuse scoala, si m-am urcat nu pe usa din fatã cã era plin, ci pe cea din mijloc. Si acolo era aglomerat, cu greu am prins un loc pe scarã. ÃŽn momentul în care cãutam sã mã tin de ceva, un bãrbat care era jos, în statie, fãrã a avea la loc vizibil vreo legitimatie sau vreo uniformã m-a întrebat dacã am bilet ori abonament. L-am întrebat cu ce drept mã chestioneazã si atunci el mi-a zis «Esti smecherã, ai? Porti ochelari de soare?». Pentru cã am ridicat vocea în scurt timp s-a implicat si soferul masinii care mi-a spus pe un ton arogant «Dar de ce n-ati urcat prin fatã, ca o doamnã, si ati preferat ca amanta?». Pînã la urmã, am arãtat abonamentul, desi bãrbatul de pe stradã nu mi-a prezentat nici o legitimatie, iar soferul a mai boscorodit cîte ceva. M-am simtit agresatã si jignitã de comportamentul lor, dar si de glumele fãcute la adresa mea, mai ales cã erau multi colegi de serviciu de fatã. Am încercat sã fac o plîngere telefonicã, dar nu m-a luat nimeni în seamã“, a declarat pietreanca. Am solicitat un punct de vedere al societãtii Troleibuzul SA si ni s-a transmis cã trebuie sã existe o plîngere scrisã a reclamantei pentru a se putea face o cercetare. „Dacã persoana respectivã va depune la noi o sesizare, fie prin postã, fie direct la noi la sediu, fie prin email la adresa
[email protected] noi vom cerceta aceste aspecte. Cazul va fi supus dezbaterii comisiei de disciplinã, iar reclamanta va primi acasã rãspunsul nostru în termenul legal“, a precizat dispecera de la Troleibuzul.