Start la evaluãrile elevilor
• în judetul Neamt, subiectele date elevilor sînt elaborate la nivel de catedre de specialitate, în cadrul fiecãrei scoli Debut al sãptãmînii evaluãrilor initiale si nationale în scoli. Impusã de Ministerul Educatiei pentru a fi „simtitã“ în toate unitãtile de învãtãmînt, toti elevii nemteni vor avea de dat cîte o lucrare, douã, în fiecare zi pentru a se respecta decizia nationalã. ÃŽn Neamt subiectele care se vor da vor fi stabilite la nivel de unitate de învãtãmînt si nu pe judet, asa cum se practicã în alte zone din tarã. Conducerea Inspectoratului Scolar a decis cã mãsura aceasta este mai potrivitã pentru elevi, întrucît dascãlii de la aceeasi specialitate dintr-o scoalã stiu mai bine „problemele“ copiilor. Testele vor fi corectate de cãtre profesorii de la clase, iar rezultatele nu vor fi fãcute publice. Fiecare pãrinte va afla rezultatele copilului sãu în cadrul sedintelor care se vor organiza special pentru asta. Notele obtinute nu vor fi trecute în catalog, fiind folosite pentru profesori în scop orientativ, pentru a putea adapta programa scolarã la nevoile elevilor. Dacã unii profesori au acceptat sarcina de la minister si dupã douã sãptãmîni de recapitulare, în zilele care vin vor aplica testele, altii sustin cã aceastã testare oricum se fãcea în scoli, pentru cã fiecare cadru didactic era interesat de nivelul clasei cu care trebuia sã lucreze. Sînt unele clase în care evaluarea aceasta nu prea îsi are rosul, ca de exemplu testarea la fizicã, la clasa a sasea. Copiii de la acest nivel de studiu nu au mai fãcut acest obiect pînã acum, ceea ce înseamnã cã vor fi „ascultati“ la nu se stie ce. Situatia este discutabilã si la nivelul clasei a noua, acolo unde colectivul este format din copii veniti poate si din douãzeci de unitãti de învãtãmînt gimnazial. Este destul de greu de adus toti la acelasi nivel dupã numai douã sãptãmîni de recapitulare, cîtã vreme copiii provin din clase diferite, în care s-a lucrat cu multi profesori, fiecare avînd metoda lui. Testarea porneste de la clasa întîi, unde este vizatã dezvoltarea psiho-motorie a copilului, abilitãtile de lucru cu manualul etc, si ajunge pînã la o mega-testare, la cincisprezece-saisprezece discipline, la clasele de la final de liceu.
|