Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Octombrie 2011
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 13 Octombrie 2011
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Glumele proaste la 112 nu se mai terminã

• 70.194 de apeluri primite de dispecerii de la 112, în cel de-al treilea trimestru, au fost false • „Multe persoane sunã fãrã a avea o urgentã si adreseazã injurii operatoarelor, rîd, pun muzicã sau nu vorbesc“, a declarat colonelul Adrian Fulea, purtãtorul de cuvînt al STS •

Desi au trecut ani buni de cînd Numãrul Unic de Urgentã-112 a devenit operational, în continuare existã nemteni care abuzeazã de acest serviciu si nu-i înteleg utilitatea. Statistica Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS) aratã cã în cel de-al treilea trimiestru al acestui an, dispecerii nemteni care gestioneazã apelurile 112 au receptionat 103.927 reclamatii. Dintre acestea, 33.733, adicã 32,46 %, au fost reale, iar restul de 70.194 (67,54 %) au fost false. Cele mai multe apeluri, respectiv 17.858 au fost transferate cãtre Ambulantã; 10.328 cãtre Politie; 5.744 cãtre ISU-SMURD si 665 cãtre Jandarmerie. Din studiile realizate, rezultã cã autorii apelurilor false sînt indivizi pusi pe glume si care nu înteleg utilitatea acestui serviciu. „Multe persoane sunã fãrã a avea o urgentã si adreseazã injurii operatoarelor, rîd, pun muzicã sau nu vorbesc. Se solicitã informatii despre numere de telefon, se cere legãtura cu diverse institutii sau persoane publice ori se solicitã sfaturi medicale. Facem apel la cei care sunã abuziv sã nu încarce inutil liniile de urgentã 112, întrucît un apel fals poate duce la pierderea unei vieti“, a declarat colonelul Adrian Fulea, purtãtorul de cuvînt al STS. Autoritãtile au mai constatat cã majoritatea apelurilor false si abuzive sînt opera copiilor, tinerilor si persoanelor cu probleme psihice si sînt în mare parte realizate de pe cartele pre-pay. ÃŽn urma investigatiilor întreprinse au fost identificati 13 indivizi, amatori de glume la 112 care au si fost sanctionati contraventional. Trist este cã toate acestea se întîmplã în conditiile în care Serviciul de Telecomunicatii Speciale realizeazã campanii de educare în scoli si nu numai. Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgentã 112 a devenit operational în toatã România în aprilie 2005. Acest serviciu trebuie folosit doar atunci cînd este necesarã interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate în situatii în care este periclitatã viata, integritatea ori sãnãtatea cetãteanului, ordinea publicã, proprietatea publicã sau privatã ori mediul.

Articol afisat de 1150 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective