Protest la lumînare în fatã la E.ON
• un pietrean, Ioan Clopotel, sustine cã taxa de recuplare pe care trebuie sã o plãteascã este samavolnicã • el afirmã cã are la E.ON un fond de rulment de 200 de lei de mai bine de patru ani n
Pietreanul Ioan Clopotel este „deschizãtor de drumuri“ în relatia client-furnizor de electricitate. Rãmas fãrã curent electric în locuintã, Ioan Clopotel s-a gîndit la un protest inedit, apelînd la lumina lumînãrii, în fata clãdirii E.ON din Piatra Neamt. Pentru a fi cît mai vizibil, protestul are loc la lãsarea întunericului. Povestea lui se regãseste în cazul multor clienti ai E.ON, ale cãrora locuinte sînt decuplate de la retea pe motiv de neplatã. Ioan Clopotel a rãmas fãrã curent la începutul sãptãmînii, pentru facturi neplãtite circa patru luni. Pe 21 noiembrie s-a trezit cu casa decuplatã, dar sustine cã nu a primit un preaviz în acest sens. ÃŽsi recunoaste vina, dar la rîndul sãu are o acuzã pe care o aduce celor de la E.ON. ÃŽnainte de 2008, a fost fortat de împrejurãri, pentru o pãtanie similarã, sã achite la furnizorul de electricitate un fond de rulment, în valoare de 200 de lei, un fel de garantie pe care E.ON a perceput-o în cazul în care ar mai fi înregistrat plãti restante si se ajungea la trasul heblului. Conform precizãrilor pietreanului, acum, infrastructura furnizorului nu îl ajutã sã demonstreze cã a dat niste bani care ani de zile au fost folositi de cãtre E. ON. Dupã o zi de stat în frig, pentru cã nu porneste centrala termicã, si fãrã curent electric, Ioan Clopotel a achitat facturile restante, dar a refuzat sã plãteascã, deocamdatã, si deconectarea. De voie, de nevoie va plãti si aceastã taxã, de 175 de lei, dar este profund nemultumit de faptul cã nu reuseste sã „scoatã“ cele douã milioane plãtite cu ani în urmã. „Consider taxa de recuplare samavolnicã. Nu ar fi trebuit sã mã decupleze. Am un fond de garantie de 200 de lei, care m-a salvat în alte situatii asemãnãtoare, cînd am fost recuplat fãrã a mai achita aceastã taxã. La dispozitia functionarilor E.ON nu existã documentele care sã ateste fondul. Arhiva lor nu e mai veche de 2008. Pentru a fi descoperit acel fond am fost invitat sã fac cerere si sã astept rezultatul cercetãrilor în arhivã. Protestez nu pentru mine, ci pentru sutele de amãrîti care ceasuri întregi stau la coadã la biroul de relatii cu publicul, unde osteneste o singurã oficiantã! Clientii de vazã, persoanele juridice, obtin reesalonãri în biroul sefei... Eu propun sã se declare inumanã, deci legalã deconectarea pe timpul iernii. Tratativele ar trebui sã se poarte apriori. Din pãcate, esti mai întîi executat si apoi ascultat. Sînt de pãrere cã taxa de recuplare este o hotie la drumul mare, cãreia ar trebui sã îi rãspundem pe mãsurã. Mã întreb dacã sefa centrului zonal ar putea rãspunde la cîteva întrebãri, precum - cîte decuplãri se efectueazã anual; ce sume rezultã de aici si care este profitabilitatea acestui serviciu de decuplare/ recuplare, pe care ni-l presteazã E.ON!“, a spus Ioan Clopotel. Ca sã demonstreze existenta fondului, în zilele urmãtoare va merge sã depunã cerere. Si tot atunci sustine cã va face demersuri pentru a cere daune pentru frigul îndurat: „Am petrecut deja o noapte în frig. M-am încãlzit alãturi de mai tînãra mea nevastã, am luat cina romantic, la lumînare, iar copiii au putut vedea cerul înstelat, în lipsa televizorului“, a mai spus, fãcînd haz de necaz, pietreanul. Primul protest la lumînare în fata sediului E.ON a avut loc luni, 21 noiembrie, Ioan Clopotel afirmînd cã si asearã a fost prezent la „locul faptei“.
|