Varianta ocolitoare a Tîrgului la dezbatere
• la sediul primãriei a avut loc o discutie între cetãteni si cei implicati în realizarea proiectului variantei ocolitoare • drumul ar urma sã aibã circa 12 kilometri, traversînd suprafete din Siturile Natura 2000 aferente Parcului Vînãtori-Neamt • ÃŽn orasul de sub Cetatea Neamtului a avut loc luni, 16 ianuarie, dezbaterea raportului privind impactul asupra mediului a proiectului Varianta de ocolire Tîrgu Neamt, obiectiv ce urmeazã sã fie realizat de Compania de Autostrãzi si Drumuri Nationale. Drumul propus pentru traficul greu ar urma sã aibã circa 12 kilometri, traversînd extravilanul comunelor Rãucesti si Vînãtori Neamt si suprafete din Siturile Natura 2000 aferente Parcului Vînãtori-Neamt. La dezbatere au participat primarul Decebal Arnãutu, viceprimarul Iftime Petrariu si administratorul public Vasile Luculescu, reprezentanti ai Agentiei de Mediu, în frunte cu directorul Eduard Corduneanu, precum si delegati din partea proiectantului si ai evaluatorului. ÃŽn salã se mai aflau Sebastian Cãtãnoiu, directorul Parcului Vînãtori, functionari ai primãriei si alte persoane interesate de proiect. Unii au luat cuvîntul, aducînd în atentie unele probleme care ar putea apãrea pe traseu. O inginerã a atras atentia cã la Oglinzi, în comuna Rãucesti, traseul traverseazã o vale unde existã pericolul unor alunecãri de teren, putînd fi afectate locuintele din zonã. A propus ca solutie devierea traseului cu circa 50 metri mai sus. I s-a rãspuns cã în acest moment nu se poate face nici o modificare, dar cã lucrurile ar putea fi regîndite ulterior, cînd se va trece la executia lucrãrilor. Si cã acum proiectul se aflã în faza studiului de fezabilitate, cînd nu se putea merge cu solutia tehnicã pînã în cel mai mic detaliu. Primarul a tinut sã intervinã cu un rãspuns la obiectia adusã: „Sînt convins cã prin construirea acestei variante ocolitoare vom stabiliza solul din zona dv. E bine cã se pune în discutie, sã putem obtine un aviz final care e important pentru a se putea cheltui banii alocati pentru acest proiect în 2012 de Ministerul Transporturilor“. „Important este cã s-a tras semnalul de alarmã, la faza de caiet de sarcini se va sti acest lucru si se vor lua mãsuri în consecintã“, a completat cineva din echipa de la Mediu. Un alt inginer, de la drumuri, a remarcat cã aceastã variantã ocolitoare va prelua traficul spre Pascani si spre Fãlticeni-Suceava si a întrebat pe unde va fi preluat cel care vine de la Piatra Neamt. A rãspuns tot primarul Arnãutu, explicînd cã existã un alt proiect în derulare, pentru varianta scurtã a orasului, ce va începe de la podul de peste Ozana, continuînd pe dig, pînã la Volvatir. Dezbaterea s-a încheiat dupã circa o orã de discutii, initiatorii sperînd cã vor obtine de la APM Neamt acordul de mediu si cã vor putea trece la faza de proiectare.
|