Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Aprilie 2012
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Alte Titluri 10 Aprilie 2012
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email
Hidroelectrica, firma care investeste în oameni pentru cresterea profitului

Hidroelectrica, firma care investeste în oameni pentru cresterea profitului

• Hidrolectrica, unul dintre cei mai mari producãtori de energie, a finalizat primul proiect finantat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) • bugetul total al proiectului a fost de 1.465.00 lei, contributia Hidroelectrica fiind de 600.000 lei • proiectul are la bazã filosofia Kaizen, adicã un sistem de îmbunãtãtire continuã care urmãreste, în principal, ca prin eliminarea pierderilor sã creascã profitul •

Hidroelectrica a finalizat unul dintre cele mai importante proiecte de perfectionare a personalului societãtii. Anuntul a fost fãcut ieri în cadrul unei conferinte de presã, organizatã la sediul Sucursalei Hidrocentrale Bistrita Neamt si la care au participat Toma Suru, director adjunct tehnic, Camelia Tãnase, sef Resurse Umane, Dan Vîrlan, manager de proiect si inginerul Nicolae Petrescu, purtãtorul de cuvînt al institutiei. Proiectul are la bazã conceptul Kaizen care, dupã spusele managerului de îmbunãtãtire resurse „acceptã pasii mici, nu pasii mari care atrag dupã sine un rãspuns negativ la schimbare“. Conform celor precizate de Dan Vîrlan, proiectul de formare si perfectionare a personalului societãtii derulat de Hidroelectrica si-a atins obiectivele stabilite si a ajuns în etapa finalã, de diseminare externã a rezultatelor obtinute. Obiectivul principal al proiectului, finantat din fonduri europene, a fost crearea unui nucleu de specialisti si manageri în îmbunãtãtire procese, certificati CNFPA, care sã continue, pînã în anul 2014, instruirea angajatilor Hidroelectrica. De altfel, Hidroelectrica îsi propune ca pînã la sfîrsitul anului 2014, 90% din personalul companiei sã fie instruit în „filosofia Kaizen“. Pentru asta, cei 5200 de angajati, cît numãrã Hidroelectrica la nivel national, trebuie sã urmeze o serie de cursuri.

„Aveti încredere în noi, asa cum noi avem încredere în dumneavoastrã“

Sucursala Hidroelectrica Bistrita are deja trei specialisti instruiti pentru a implementa noul concept si pune mare bazã în ei. Este vorba de Carmen Cãrãus, Loredana Maxim si Gabi Coman. Bugetul total al proiectului a fost de 1.465.000 lei, din care contributia Hidroelectrica 600.000 lei, respectiv 40,95% si asistentã financiarã nerambursabilã 865.000 lei, respectiv 59,05%. Prin aplicarea acestui proiect s-a urmãrit sensibilizarea a 120 de salariati cu privire la principiile îmbunãtãtirii continue a proceselor (decembrie 2010 - ianuarie 2011); formarea a 45 de specialisti îmbunãtãtire procese, certificati de Consiliul National de Formare Profesionalã a Adultilor (februarie - iunie 2011); formarea a 15 manageri îmbunãtãtire procese, certificati de Consiliul National de Formare Profesionalã a Adultilor (septembrie-noiembrie 2011); elaborarea strategiei si a procedurilor de lucru pentru implementarea filosofiei îmbunãtãtirii continue a proceselor în Hidroelectrica (decembrie 2011); diseminarea internã a rezultatelor proiectului-program de constientizare a 1005 salariati (ianuarie-martie 2012), reprezentînd peste 17% din personalul societãtii. Pînã la finele anului 2014 vor fi instruiti 90% din angajatii Hidroelectrica, folosind personalul propriu format în cadrul proiectului. Ultima etapã a proiectului finantat din fonduri europene - diseminarea externã, se desfãsoarã, în luna aprilie, în toate cele 13 sucursale si la sediul central din Bucuresti al Hidroelectrica. Inginerul Constantin Romicã Grigoriu, directorul general al Sucursalei Hidrocentrale Bistrita, le-a transmis celor prezenti la conferinta de presã un mesaj: „Aveti încredere în noi, asa cum noi avem încredere în dumneavoastrã. Ne vom face si în continuare datoria cu profesionalism si responsabilitate pentru a produce energia electricã, energia fãrã de care astãzi viata este greu de imaginat. Vã multumim pentru cã ne sînteti aproape si, ca buni crestini va dorim sãrbãtori fericite, cu sãnãtate liniste si împãcare!“.

Ce înseamnã conceptul Kaizen?

Termenul Kaizen vine din limba japonezã, iar într-o traducere aproximativã ar însemna kai - schimbare si zen - filosofia echilibrului, a binelui. Cu alte cuvinte este vorba de un sistem de îmbunãtãtire continuã. Asa zisa filosofie Kaizen îsi are începuturile cu multi ani în urmã, avînd ca punct de plecare SUA, dar cu o dezvoltare puternicã în Japonia. Aici a fost aplicatã în industria producãtoare de automobile, Toyota fiind cel mai bun exemplu. Ideea principalã a filosofiei Kaizen este eliminarea pierderilor, reducerea costurilor si cresterea productiei. Kaizen este un anumit stil de management, însã poate fi considerat lejer si o filosofie de viatã. În modelul Kaizen, solutiile vin de jos în sus, angajatii avînd un rol deosebit de important în cadrul companiei. Ideea este ca fiecare sã gãseascã solutii de îmbunãtãtire a procesului de productie. În cadrul proiectului implementat la Hidroelectrica, fiecare angajat ar trebui sã vinã cu 2 solutii de acest gen/anual, ideile bune fiind chiar recompensate. Pînã în prezent, angajatii sucursalei Hidrocentrale Bistrita au livrat peste 100 de idei. O altã laturã importantã a acestui stil managerial se referã la sortarea si separarea lucrurilor utile de cele inutile, ordonarea lor pentru a fi usor de gãsit, curãtenie si ordine la locul de muncã. Coceptul Kaizen se aplicã pe scarã largã în SUA, Japonia, Germania, Portugalia etc. Desi novici la acest capitol, românii au început sã aplice cu succes acest concept. Tarom, dar si Banca Transilvania sînt doar douã exemple de mari companii care au dat credit acestei filosofii.

Programul operational Sectorial dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Schema de ajutor de stat pentru formarea profesionalã generalã si specificã bani pentru formare profesionalã“, aferentã Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, axa prioritarã 3, Cresterea adaptabilitãtii lucrãtorilor si a întreprinderilor. Titlul proiectului: Formarea si perfectionarea personalului societãtii în conformitate cu strategia de dezvoltare a resurselor umane, bazatã pe principiile îmbunãtãtirii continue a activitãtii în scopul cresterii capacitãtii de adaptare a societãtii la mediul economic în schimbare.

Scopul proiectului

1. Formarea si perfectionarea personalului societãtii în conformitate cu strategia de dezvoltare a resurselor umane, bazatã pe principiile îmbunãtãtirii continue a activitãtii în scopul cresterii capacitãtii de adaptare a societãtii la mediul economic în schimbare.
2. Realizarea unei schimbãri graduale de mentalitate în organizatie prin introducerea conceptului îmbunãtãtirii continue a performantei proceselor în organizatie.
3. Certificarea unor angajati ai societãtii ca specialisti si manageri în îmbunãtãtire procese pentru a continua formarea în îmbunãtãtirea proceselor si dupã finalizarea proiectului, asigurîndu-se sustenabilitatea proiectului.
4. Formarea a 17% dintre angajatii societãtii în scopul îmbunãtãtirii continue a activitãtii lor, a proceselor.

Rezultatele asteptate


Îmbunãtãtire continuã a proceselor în scopul cresterii competitivitãtii prin: reducerea consumurilor si costurilor (instruire prin forte proprii), cresterea productivitãtii muncii, cresterea flexibilitãtii în satisfacerea necesitãtilor clientilor interni si externi ai societãtii.

Activitãtile proiectului
1. Managementul proiectului
2. Achizitii publice: servicii de instruire; auditul proiectului; vizibilitatea proiectului; materiale consumabile; servicii de catering
3. Selectia grupului tintã
4. Instruirea grupului tintã
5. Realizarea strategiei si procedurilor de lucru---sustenabilitatea proiectului
6. Diseminarea rezultatelor (internã si externã)
7. Promovarea si vizibilitatea proiectului

Selectia grupului tintã. Nucleul pentru sustenabilitatea proiectului: obtinut prin selectii repetate

Va fi realizatã în etape de cãtre echipa mixtã prestator instruire beneficiar folosind criteriile prevãzute în Standardul Ocupational pentru Specialisti si Manageri în îmbunãtãtirea proceselor.
Etapa 1: Selectia primului grup pentru instruire, 120 de persoane.
Etapa 2: Selectia celui de-al doilea grup, 45 de persoane din prima grupã pentru formarea specialistilor în îmbunãtãtirea proceselor.
Etapa 3: Selectia celui de-al treilea grup, 15 manageri din cei 45 de specialisti.

Rezultat selectie:

Nucleu de îmbunãtãtire continuã în Hidroelectrica SA: 15 manageri, 45 specialisti, 120 persoane sensibilizate.

Instruirea grupului tintã dupã metoda „în cascadã“

I. Seminar de sensibilizare: 120 de participanti din toate sucursalele si uzinele. Tema: bazele îmbunãtãtirii proceselor în organizatie: 4 grupeX30 participantiX5 zile pe serie.
II. Program de formare Specialisti în îmbunãtãtire procese, conform Standardului ocpational, cu examen de certificare: 45 specialisti în îmbunãtãtire procese: 3 grupeX15 cursanti, durata 6 luni.
III. Program de formare „manageri în îmbunãtãtire procese“ 15 manageri, dintre cei care au diploma de specialisti, durata 3 luni.
Instruirea în cascadã: Etapa 1: selectia grupului tintã - 120 persoane; Etapa 2: workshop sensibilizare grup tintã; Etapa 3: selectia spceialistilor - 45 persoane; Etapa 4: instruirea specialistilor; Etapa 5: selectia managerilor - 15 persoane;
Etapa 6: instruirea managerilor; Etapa 7: diseminarea internã si externã.

Strategia si procedurile de lucru

Beneficiarul si prestatorul vor elabora strategia si procedurile de lucru pentru implementarea filosofiei îmbunãtãtirii continue a proceselor în Hidroelectrica SA

Diseminarea internã a rezultatelor proiectului

Respectînd principiile responsabilitãtii sociale si accesului la informatie, Hidroelectrica va prezenta rezultatele proiectului clientilor, partenerilor de afaceri, autoritãtilor locale si centrale, reprezentantilor mass-media prin organizarea etapei Diseminare Externã a rezultatelor proiectului.

Articol afisat de 2270 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Alte Titluri Stiri Alte Titluri
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective