|
|
Monitorul de Neamt » Stiri Locale |
27 August 2012 |
|
Nereguli descoperite la agentiile de turism
Comisarii din cadrul Protectiei Consumatorului Neamt au „vizitat“ recent agentiile de turism din judet. Din totalul de 24 de firme de profil inspectorii au trecut pe la 13 agenti economici din Roman si Piatra Neamt, unitãti în care au fost urmãrite normele referitoare la protectia consumatorilor la comercializarea pachetelor de servicii turistice. „La 12 operatori economici s-au înregistrat abateri, fiecãruia aplicîndu-i-se avertisment. ÃŽn plus, s-au dispus mãsuri de remediere a deficientelor constatate. S-au mai dat douã amenzi contraventionale în valoare de 2.400 lei“, a declarat Gelu Moldovanu, seful Protectiei Consumatorului Neamt. Unul din operatori avea afisatã o licentã de turism expiratã din 14 mai 2011 si nu a putut face dovada existentei alteia valabile. Reprezentantul firmei a sustinut cã toate documentele sînt trimise la Ministerul Turismului pentru reînnoirea documentului. Alti doi nu aveau afisate la loc vizibil copia certificatului de înregistrare a firmei la Registrul Comertului si a licentei de turism si nu era afisat la loc vizibil orarul de functionare. ÃŽn schimb toate agentiile de turism verificate aveau trecute în contract numãrul si emitentul politei de asigurare în caz de insolventã sau faliment. Totusi, la opt agentii în contract nu erau inserate prevederi asupra termenelor si conditiilor în care turistii pot solicita plata despãgubirilor. Alti cinci operatori nu aveau în contracte precizãri referitoare la cursul valutar utilizat în cazul plãtii în lei a serviciilor externe aferente contractului. De regulã se utilizeazã cursul BNR din ziua efectuãrii plãtii, plus 2% coeficient de risc valutar. La una dintre agentii s-a descoperit existenta în contract a unei prevederi echivoce relativ la modalitatea de platã a serviciilor externe si anume faptul ca acestea se pot achita în lei la cursul stabilit de agentie din ziua efectuãrii plãtilor, fãrã a se preciza cursul cãrei bãnci va fi utilizat. S-a constatat si inexistenta unor termene clare de platã în cazul în care turistul sau agentia trebuie sã restituie unele sume, urmare a rezilierii sau neexecutãrii partiale a contractului. La douã agentii lipsea placheta cu TelinfoConsumator, astfel încît cei prejudiciati nu aveau la dispozitie o modalitate de a face sesizarea în caz de nevoie.
|
|
|
|
|
Comentarii la acest articol: |
Nu exist� nici un comentariu la acest articol |
|
|
|
|
|
|