Culpã comunã într-un accident rutier mortal
Ciprian A., de 36 de ani, din Piatra Neamt, a fost trimis în judecatã sub acuzatia de ucidere din culpã. Fapta a avut loc în urmã cu circa doi ani, pe 10 noiembrie 2010, în jurul orei 19, la Podoleni. Valoarea daunelor cerute de familia victimei este de 150.000 de lei noi (1,5 miliarde de lei vechi). Necropsia a stabilit cã moartea lui Neculai P., a fost violentã si s-a datorat politraumatismelor cranio-cerebrale cu hemoragie meningocerebralã, toracoabdominalã, fracturi de bazin si membre cu multiple leziuni osoase si viscerale. La finele urmãririi penale anchetatorii au retinut culpa comunã a victimei, pentru cã avea o alcoolemie de 2,4 la mie si circula pe marginea drumului, balansînd-se si fãrã echipament reflectorizant, precum si a soferului care circula cu vitezã peste limita legalã. Soferul venea spre Piatra Neamt si nu era bãut. Pe marginea drumului, pe aceeasi directie de mers erau douã persoane, o femeie care era în afara pãrtii carosabile si viitoarea victimã care se afla pe acostamentul consolidat si partea carosabilã. Fiind atent la masinile de pe celãlalt sens, soferul a observat victima la micã distantã, nu a mai avut timp sã frîneze si cu partea dreapta fatã l-a acrosat. Acesta a fost preluat pe capotã, a ajuns pe parbriz pe care l-a spart, apoi pe capotã si lunetã, fiind transportat circa 85 de metri, dupã care a fost proiectat pe cealaltã bandã de mers. Se pare cã de spaimã, conducãtorul auto nu a frînat ci a schimbat directia de mers, a intrat pe banda de circulatie Piatra Neamt - Bacãu. Abia atunci a frînat si a încercat sã revinã pe banda lui, moment în care corpul victimei a fost proiectat pe carosabil. Expertiza efectuatã a stabilit faptul cã pietonul nu s-a angajat în traversarea strãzii ci, din cauza stãrii de ebrietate s-a dezechilibrat spre axul drumului, gest pe care conducãtorul auto l-ar fi putut percepe ca o încercare de traversare. Accidentul putea fi evitat dacã soferul ar fi observat pietonul la cel putin 25,5 metri si dacã ar fi avut o vitezã de pînã la 38 de kilometri. Expertii au stabilit însã o vitezã de 92 de kilometri pe care învinuitul a contestat-o, sustinînd cã nu a avut mai mult de 45. În urma suplimentului de expertizã a fost stabilitã o valoare de 57,3 kilometri/orã. Si de aceastã datã soferul a depus contestatie, iar un laborator din Iasi a stabilit o vitezã de 105 kilometri/orã. Acuzatul a cerut o recalculare la Bucuresti, dar solicitarea a fost respinsã.
|