Simulãrile examenelor nationale, utile sau nu?
• sindicalistii considerã cã rezultatele acestor testãri nu vor fi concludente, cîtã vreme subiectele sînt diferite de la judet la judet, iar evaluarea nu se dã în acelasi timp pentru toatã lumea Simularea examenelor nationale care va avea loc în prima parte a lunii martie nu e vãzutã cu ochi buni de cãtre liderii de sindicat din învãtãmînt si asta pentru cã, sustin ei, rezultatele centralizate ale evaluãrilor nu vor fi concludente. Ei spun acest lucru pentru cã elevii care vor sustin simulãri la examenele nationale precum evaluarea sau bacalaureatul nu primesc aceleasi subiecte, acestea fiind realizate la nivel de judet. De asemenea, termenele de evaluare sînt diferite, unii elevi din tarã au scãpat deja de testare, altii asteptînd sã intre la rînd, cum e cazul celor din Neamt. „Dupã aceste testãri, diferite de la caz la caz, pentru cã subiectele se vor realiza în fiecare judet si vor fi diferite, nu se va putea trage o concluzie pertinentã, asa cum se doreste. Vorbim de simulãri fãcute diferentiat de la un judet la altul, despre grade de complexitate diferite ale subiectelor. De aceea nu se va putea trage o concluzie unitarã“, a declarat Gabriela Grigore, secretar general al Sindicatului Liber din ÃŽnvãtãmînt Neamt. Conform planurilor MEN, simularea probelor de examen se va organiza în fiecare unitate de învãtãmînt care are elevi la clasele terminale (gimnaziu si/ sau liceu). Directorii au sarcina de a asigura functionarea sistemelor de surpaveghere video în sãlile de concurs, pe programul orar 13-17, pentru fiecare zi de simulare. De asemenea, se va asigura monitorizarea video în sala de preluare si de multiplicare a subiectelor. Acestea vor fi realizate de o echipã de cadre didactice, sub corodonarea inspectorilor scolari de specialitate. Ora de începere a probelor de simulare este 13. Pentru evaluarea nationalã se vor acorda douã ore, iar pentru bacalaureat, trei. ÃŽn fiecare clasã, supravegherea se va asigura de douã persoane. Evaluarea se va realiza în cadrul fiecãrei unitãti de învãtãmînt, iar rezultatele se vor afisa simultan, în toate scolile. „Dupã afisarea rezultatelor, fiecare unitate de învãtãmînt va elabora materiale de analizã statistice, la nivelul fiecãrei clase, materie, an de studiu, formã de învãtãmînt si în baza concluziilor se vor reactualiza planurile de mãsuri remediale la nivel unitãtii. Rezultatele pe scoalã se vor discuta în consiliul profesoral, iar raportul pe fiecare unitate va fi trimis la inspectorul scolar“, a declarat inspectorul general scolar profesor Viorel Stan. Dacã la simularea pentru evaluarea nationalã, copiii vor sustine teze la românã si matematicã (pe 11 si 13 martie), pentru bacalaureat, tezele vor fi la românã, matematicã sau istorie si o disciplinã la alegere dintre fizicã, chimie, biologie, informaticã, geografie, logicã, argumentare si comunicare, economie, filosofie, psihologie si sociologie. La românã se va da pe 11 martie, la matematicã sau istorie pe 13, iar a treia probã aleasã în functie de profil, a fost programatã pentru ziua de 15 martie. La simulare pot participa si absolventi de liceu din seriile anterioare care nu au promovat BAC-ul. Acestia trebuie sã depunã o cerere la liceul unde au urmat cursurile, în perioada 3-5 martie, pentru a fi luati în evidentã.
|