Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Iunie 2013
LMMJVSD
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 17 Iunie 2013
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

La firma Apa Serv, domnia bunului plac

• la Compania judeteanã Apa Serv, bugetul se umflã prin cresteri de preturi si slãbeste prin cheltuieli excesive • un control efectuat la societate, la începutul acestui an, aratã cã cei de la ApaServ au fãcut achizitii desi legea nu le permitea acest lucru •

Pe lîngã salariile dolofane încasate de actualul si fostul sef al Companiei Judetene Apa Serv, auditul fãcut la începutul acestui an a scos la ivealã si alte aspecte negative. În urma verificãrilor contabile s-a constatat cã, pentru 2011, veniturile realizate de companie au fost de 50.028.326 lei, cu o depãsire de 11,6% fatã de veniturile previzionate. Situatia stã la fel si la capitolul cheltuieli efectuate. Suma a fost de 48.779.072 lei, cu o depãsire totalã de 13,2% fatã de cheltuielile din bugetul aprobat. Economii fatã de prevederi s-au fãcut la cheltuielile de personal si la cele de reclamã si publicitate. În schimb s-au înregistrat depãsiri la cheltuieli materiale, de la 16.562.501 lei la 16.919.507 lei, cheltuieli provizionale, de la 550.000 lei la 3.160.810 lei si cheltuieli financiare de la 1,7 milioane la 6,1 milioane lei. Asadar, la sfîrsitul anului 2011, ponderea în totalul cheltuielilor o reprezenta cele cu personalul (36,86%), cheltuielile cu apa si energia (19,96%) etc. Se observã cã pe primul loc se aflã cheltuielile cu personalul, semn cã ceva este în neregulã, în sensul cã schema este supraîncãrcatã, fie lefurile sînt dolofane pentru toti angajatii. Un alt aspect descoperit de auditori are legãturã cu respectarea ordonantei de guvern din 23 iunie 2011, care interzicea companiei achizitionarea, preluarea în leasing sau închirierea de mobilier si aparaturã biroticã. Cu toate acestea, din iunie 2011 si pînã în septembrie 2012, Apa Serv a cumpãrat mobilier (birouri, scaune, fotolii, rafturi, cuiere, aparate electrocasnice (frigidere, LCD, calorifere electrice etc) si aparaturã biroticã (telefoane, reportofon, camerã foto, copiatoare), valoarea bunurilor fiind de 114.000 lei. Reprezentantii Apa Serv au încercat sã se apere spunînd cã achizitiile de mobilier si de biroticã erau absolut necesare, deoarece dupã reabilitarea etajului III din sediu, acesta trebuia dotat cu toate cele necesare functionãrii. Situatia nu a fost mai bunã nici în 2012. Pînã la sfîrsitul lunii septembrie, compania depãsise cheltuielile cu 7,8%, fatã de ceea ce se aprobase în buget. Principalul furnizor de apã potabilã din judet a fost mai mult decît darnic, oferind sponsorizãri substantiale, care nu s-au încadrat în bugetul aprobat. Cît priveste cheltuielile salariale, în urma aceluiasi control auditorii au constatat cã directorii de la Apa Serv au de dat bani înapoi. este vorba de actualul manager Cãtãlin Dughir (foto), si fostul director, Neculai Ivanov. Cei care au verificat documentele companiei au constatat cã, cel putin la nivelul lunii iunie 2012, directorul general a mai beneficiat, pe lîngã leafa de 5.125 lei, de nenumãrate drepturi, respectiv indemnizatie pentru concediul de odihnã, diurnã si cheltuieli de delegare în interesul serviciului, concediu medical si zile libere plãtite, conform prevederilor Contractului Colectiv de Muncã încheiat la nivelul societãtii. Pe lîngã aceste drepturi, legale de altfel, cei care au fãcut verificãri au identificat si alte avantaje financiare. Ar fi vorba de fondul de protocol în valoare de 3.000 de lei, pe care directorul îl avea la dispozitie lunar. Seful nu era obligat sã prezinte documente justificative privind cheltuirea acestei sume, dacã avea acordul CA. În aceeasi categorie a drepturilor încasate ilegal se nai aflã tichetele de masã primite lunar; prima de Crãciun si Paste, în valoare de 340, respectiv 350 de lei brut; ajutoare sociale în valoare de aproximativ 4.000 de lei (ajutor înmormîntare si cota de cheltuieli pentru bilete de tratament si odihnã); în douã rînduri cîte 2.000 de lei cu titlu de premiu pentru activitatea depusã. Auditorii au recomandat ca banii primiti fãrã drept de cãtre directorul Dughir sã fie recuperati de companie chiar si prin actionarea în justitie.

Articol afisat de 1778 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri Opinii Stiri Opinii
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective