Apa Serv iritã din ce în ce mai tare
• locatarii unei scãri debransate de la apã cer sã fie debransati doar datorinicii • proprietarii din scara respectivã au apometrele montate pe casa scãrii • acestia amenintã cu plîngeri penale furnizorul de apã n
Locatarii din scara C a blocului 17 de pe bulevardul Roman Musat si-au manifestat nemultumirea fatã de faptul cã Apa Serv i-a lãsat fãrã apã, de miercuri, din cauza datoriilor acumulate de cîtiva vecini. Acestia sustin cã Apa Serv putea debransa de la reteaua de apã doar locatarii rãu-platnici, deoarece fiecare apartament are contorizare proprie, iar apometrele sînt situate pe casa scãrii. „Sîntem nemultumiti cã ni s-a luat apa, desi noi sîntem cu plata la zi, fãcînd un efort financiar enorm. ÃŽn plus, consumul de apã este pe scara noastrã contorizat individual, iar apometrele sînt montate pe casa scãrii. Pentru doi sau trei rãu-platnici care nici nu sînt în tarã acum, am rãmas fãrã apã. Am discutat cu cei de la Apa Serv, le-am explicat cã apometrele noastre sînt verificate si sigilate de aceastã companie si cã debransarea datornicilor trebuia fãcutã individual, dar ni s-a spus cã pînã nu se achitã datoriile nu vom avea apã. Pe scara noastrã sînt copii si bãtrîni care nu au putere sã care apã pînã în locuinte. Nu stim cum sã rezolvãm aceastã problemã. Vom recurge la plîngeri penale, pentru cã altã solutie nu avem“, a spus Vasile Trifan, unul dintre locatarii scãrii debransate. ÃŽn urmã cu 15 ani, proprietarii au plãtit pentru realizarea unei retele de apã cu apometre la fiecare apartament, montate pe casa scãrii, dar investitia lor s-a dovedit, dupã cum constatã acum, inutilã. „O sã renuntãm si noi sã mai plãtim“, au concluzionat acestia. Apa Serv sperã ca, prin sistarea furnizãrii apei pe aceastã scarã, sã recupereze aproximativ 4.000 de lei de la locatari. Reprezentantii societãtii spun cã singura modalitate de debransare permisã prin lege si stipulatã în contractele încheiate cu clientii este cea aplicatã deja: de la contorul de bransament. „Debransarea se face de la contorul de bransament, conform legislatiei în vigoare si conform contractelor încheiate cu clientii, indiferent dacã proprietarii au sau nu au contoare montate pe casa scãrii. ÃŽn consecintã, nici nu se poate pune problema interventiei operatorului dincolo de limita de proprietate, adicã dincolo de acel contor de bransament. ÃŽntelegem nemultumirea si disconfortul creat, dar din nefericire la acea scarã s-au acumulat datorii mari. Utilizatorii finali trebuie sã înteleagã cã neîncasarea contravalorii facturii duce la sistarea furnizãrii serviciului pentru toti utilizatorii din aria de operare“, a precizat Marcela Tamas, sef serviciu comercial în cadrul Apa Serv - zona Est - Roman. Reprezentantii Apa Serv invitã clientii sã acceseze site-ul www.apaserv.eu, sectiunea „Legislatie“, unde sînt explicate clar detalii legate de atributiile, drepturile si obligatiile operatorului. Locatarii din scara C a blocului 17 de pe bulevardul Roman Musat vor avea din nou apã la robinete doar dupã ce compania va încasa minim 4.000 de lei din debitul restant si suma aferentã taxei de rebransare.
|