RETEAUA BILETELOR FALSIFICATE
• patru soferi de la Troleibuzul au fost prinsi cu bilete false • se pare cã unii conducãtori auto cu vechime le-au impus celor nou veniti în firmã sã vîndã si bilete xeroxate, pentru ca toti soferii sã rãmînã la aproximativ acelasi nivel cu încasãrile si diferenta sã le rãmînã lor • dupã ce adunau 350-400 de lei pe zi din bilete originale, soferii dãdeau cãlãtorilor bilete fotocopiate • este bine de stiut: tichetele originale au pe verso o stampilã rosie • Patru conducãtori auto de la firma Troleibuzul au fost prinsi de cãtre conducerea societãtii cã le vindeau cãlãtorilor bilete xeroxate. Desi n-au divulgat sursa acestor bilete false, este uimitor cum functioneazã reteaua. Dupã cum a declarat conducerea societãtii, se pare cã cei patru soferi au primit topuri cu bilete false de la colegi mai experimentati. „Ieri dimineatã, am descoperit în trafic patru soferi care aveau bilete false. Sînt oameni angajati de curînd, pe care colegi mai experimentati i-au «prelucrat“ si le-au impus sã nu vîndã bilete de pe urma cãrora sã acumuleze mai mult de 350-400 de lei pe zi. Dupã acest plafon, li s-a cerut sã scoatã la vînzare bilete false, astfel încît sã se încadreze si ei în limitele la care ajung ceilalti soferi. Iar banii de pe biletele xeroxate sã le rãmînã lor. Apreciez cã în felul acesta se pierd pe zi cam 1.000 de lei de cãtre societate. Noi dãm fiecãrui sofer topuri înseriate, pe numele lor, tocmai pentru a avea control asupra a ceea ce se întîmplã în trafic. Din pãcate, iatã cã nu controlãm totul. De la alti doi soferi, prinsi în iulie tot cu bilete false, n-am reusit sã aflãm cine e în spatele lor, cine le furniza biletele. Cãlãtorii de pe autobuze si troleibuze trebuie sã stie cã un bilet este valabil dacã are aplicatã pe verso o stampilã pãtratã, cu tus rosu. Cei care vor fi prinsi cu bilete false vor fi taxati cu un bilet cu suprataxã, în valoare de 25 de lei“, a declarat Nadia Nãstase, directorul societãtii Troleibuzul. Primii soferi care vindeau bilete false au fost prinsi de conducerea societãtii luna trecutã. Directorii au încercat sã afle de la ei cine sînt cei care le furnizeazã respectivele bilete, dar soferii prinsi cu topurile xeroxate au preferat sã rãmînã fãrã serviciu decît sã deconspire reteaua. Chiar de atunci conducerea societãtii a bãnuit cã se practicã si de cãtre alti conducãtori auto vînzarea de bilete false, ceea ce s-a adeverit ieri dimineatã. Bãnuiala cã încã mai sînt soferi care fac astfel de manevre planeazã în continuare si se sperã cã odatã si odatã vor fi prinsi. Unul dintre conducãtorii auto descoperiti luna trecutã este deja cercetat penal, celãlalt scãpînd mai usor pentru cã paguba este micã. ÃŽn cazul celor patru prinsi ieri cu bilete false, organele de cercetare penalã vor fi sesizate zilele acestea de cãtre conducerea Troleibuzul. Biletele false se împart pe autobuze si microbuze, pentru cã formatul în care sînt ele permite fotocopierea. Cele de pe troleibuze sînt mai greu de falsificat, pentru cã au niste elemente de securitate. Dupã ce au fost prinsi primii doi soferi cu bilete false, încasãrile la Troleibuzul din bilete au crescut, ceea ce se asteaptã sã se întîmple si de acum încolo, dupã ultima „capturã“ de falsuri.
|