Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri August 2013
LMMJVSD
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 27 August 2013
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Noutãti legislative la Protectia Consumatorului

• s-a urmãrit armonizarea legislatiei autohtone cu cea europeanã •

Autoritatea Nationalã pentru Protectia Consumatorului a fost desemnatã ca autoritate competentã pentru respectarea legislatiei privind publicitatea comparativã si înselãtoare si a respectãrii drepturilor consumatorului. „Acest lucru a avut loc prin adoptarea Legii 202/2013, iar introducerea ANPC ca autoritate competentã era necesarã pentru a se face distinctie în mod clar între reglementãrile care protejeazã interesele consumatorilor, persoane fizice si prevederile care privesc relatiile între operatorii economici“, a declarat Vlad Ciurea, seful Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului Neamt. ÃŽn acest fel, legislatia româneascã se armonizeazã cu Directiva Europeanã 2006/114/CE, care cuprinde si prevederi referitoare la publicitatea comparativã care se aplicã atît în cazul în care publicitatea se adreseazã comerciantilor, cît si în cazul în care se adreseazã consumatorilor. De asemenea, s-a introdus definitia consumatorului asa cum este reglementatã într-un act normativ din 1992 privind protectia consumatorului si se specificã în mod expres prevederile care se aplicã în cazul în care publicitatea se adreseazã consumatorilor. O altã noutate prevãzutã de Legea 202/2013 stabileste perioada de prescriptie în cazul sesizãrilor la publicitatea comparativã, sesizãri efectuate de cãtre consumatori. Propunerea prevede ca, în cazul sesizãrilor înaintate de consumator, termenul de prescriptie sã fie de 4 ani de la data aparitiei faptei, iar în cazul faptei continue, consumatorul sã aibã dreptul de a sesiza fapta pe durata derulãrii acesteia. Aceastã mãsurã are în vedere faptul cã publicitatea care se adreseazã consumatorilor este difuzatã, de regulã, pe perioade îndelungate de timp, precum si faptul cã un consumator înainteazã o sesizare în momentul în care constatã cã nu primeste beneficiile promovate în ofertã. Au fost avute în vedere prevederile legislative privind regimul juridic al contraventiilor, conform cãrora Autoritatea poate aplica sanctiuni în termen de sase luni de la data sãvîrsirii faptei, sau în cazul faptei continue, de la data constatãrii acesteia de cãtre institutiile de control.

Articol afisat de 1765 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(Gabi MUNTEANU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective