Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Septembrie 2013
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Locale 6 Septembrie 2013
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Culmea investitiei: trolee urmãrite prin satelit

• la începutul anului 2012, societatea Troleibuzul a achizitionat de la o firmã de pazã 32 sisteme GPS în schimbul sumei de 58.772,25 lei • 20 GPS-uri au fost montate pe troleibuze • cele 12 autobuze au „scãpat“ de sondele de mãsurare a carburantului din rezervor, desi ele erau anexe ale sistemului de monitorizare • s-a convenit ca pentru monitorizarea fiecãrui modul, Troleibuzul sã achite firmei de pazã 15 euro/lunã fãrã TVA, adicã un total de 480 euro/lunã fãrã TVA pentru cele 32 de sisteme •

Fosta conducere a societãtii Troleibuzul SA, firmã aflatã în subordinea Consiliului Judetean Neamt, s-ar putea „lãuda“ cu afaceri dintre cele mai bizare. De departe, una dintre cele mai pãcãtoase achizitii este reprezentatã de cele 32 de bucãti sisteme GPS. Probabil, cei care erau la începutul anului 2012 la cîrma firmei s-au gîndit cã nu ar fi rãu sã monitorizeze troleibuzele si autobuzele prin satelit. Nu de alta, dar poate exista riscul ca vreun troleibuz sã greseascã traseul, sau sã fie furat de rãufãcãtori. Lãsînd gluma la o parte, se poate spune cã dacã dotarea autobuzelor cu astfel de sisteme ar fi fost justificatã, aceeasi investitie pentru troleibuze este cel putin de domeniul hilarului. Plus cã achizitia celor 32 de sisteme GPS nu se justificã nici în ceea ce priveste pretul. Cel putin aceasta a fost concluzia la care au ajuns auditorii Consiliului Judetean, care au studiat documentele ce au stat la baza acestei investitii. La sfîrsitul lunii ianuarie 2011, societatea Troliebuzul, prin diriguitorii sãi, a încheiat cu o societate de pazã un contract ce avea ca obiect achizitionarea si montarea sistemelor de monitorizare GPS în mijloacele de transport. Douã luni mai tîrziu ajungea si marfa, lucru confirmat de procesul verbal de receptie, nesemnat însã de cãtre presedintele Comisie de receptie. 32 de sisteme GPS, adicã 20 pentru troleibuze si 10 pentru autobuze, urmau sã fie montate pe mijloacele de transport persoane ale societãtii Troleibuzul. Spre norocul lor, conducãtorii auto de pe autobuze au scãpat de monitorizarea consumului de carburant. Si asta pentru cã, în mod nejustificat, la cele 12 autobuze nu au fost montate cele 12 sonde de carburant, care erau anexe la sistemul GPS. Sondele mãsoarã motorina din rezervor si astfel ar fi putut exista un control privind consumul celor 12 autobuze. Odatã montate, sistemele GPS trebuiau sã-si facã treaba. ÃŽn acest sens a fost încheiat un alt contract cu aceeasi firmã de pazã pentru urmãrirea functionãrii acestor sisteme. S-a convenit ca pentru monitorizarea fiecãrui modul, Troleibuzul sã achite firmei de pazã 15 euro/lunã fãrã TVA, adicã un total de 480 euro/lunã fãrã TVA pentru cele 32 de sisteme. Angajatii s-au plîns auditorilor cã sistemele de monitorizare nu ar fi la nivelul cerintelor societãtii Troleibuzul din punct de vedere al performantei, desi pretul de achizitie a fost mai mult decît piperat. Peste toate acestea, cei care au fãcut verificãrile au constatat cu stupoare cã seful sectiei care rãspundea direct de exploatarea celor 32 de mijloace de transport, nu avea parola de intrare în sistem si nici nu stia cum functioneazã acesta. Cu alte cuvinte, reprezentantii societãtii Troleibuzul nu au putut sã valorifice investitia, în sensul cã cei care aveau acces la datele furnizate de sistemele GPS erau angajatii firmei de pazã. ÃŽn aceste conditii se punea întrebarea: ce rost mai avea aceastã investitie, din moment ce firma care a achizitionat aparatura nu putea sã o foloseascã? Concluzia: achizitia celor 32 sisteme GPS s-a fãcut la un pret ridicat, nu au fost montate toate accesoriile (sondele de carburant) si nu au fost puse la dispozitie toate programele de exploatare. Ca urmare a celor constatate, auditorii au cerut sã fie montate sondele de carburant la cele 12 autobuze si sã fie reanalizat contractul cu privire la urmãrirea functionãrii GPS-urilor. Adicã sã se renegocieze tariful lunar de 480 euro/lunã fãrã TVA, pe care Troleibuzul îl achita pentru ca cei de la firma de pazã sã exploateze investitia. Adicã sã vadã dacã nu cumva troleibuzele se abat de la traseu. ÃŽn ceea ce priveste faptul cã sondele de motorinã la autobuze nu au fost montate, în nici un caz nu ne trece prin cap cã cineva ar fi vrut sã-i protejeze pe cei care mai cîstigã un bãnut din furtul de motorinã.

Articol afisat de 1757 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective