Scoalã sã vrei sã faci, si n-ai cu cine
• dupã o analizã la fata locului, în scoli cu promovabilitate zero la simularea la evaluare, conducerea ISJ îsi doreste ca mãcar un copil dintr-o clasã sã poatã lua media peste 5 la examenul din varã • ÃŽnvãtãmîntul nemtean are pãrti bune si pãrti rele, zone în care sclipeste si zone în care activitatea didacticã înseamnã o simplã prezentã la serviciu a cadrelor didactice. Este vorba despre zeci de scoli în care copiii vin la cursuri pentru a beneficia de banalul pachetel asigurat gratuit, dar fãrã tragere de inimã fatã de carte. Sînt copiii sortiti sã aibã un destin în care vor avea de luptat pentru a trãi cît de cît bine, într-un sat unde civilizatia nu e tocmai la ea acasã. Unii, desi mai apar prin cataloage, au renuntat la scoalã, fiind solicitati sau nevoiti sã meargã la munci agricole. ÃŽn astfel de unitãti, rezultatele sînt dezastruoase si nici mari sanse de a se schimba situatia nu se întrevãd. Anul acesta s-a introdus pentru prima datã simularea la clasele a VIII-a a examenului de evaluare nationalã si rezultatele au fost în multe scoli destul de modeste. Iar în douã, nici unul dintre copiii intrati în simulare n-au trecut peste cinci, nici la românã, nici la matematicã. Trebuie precizat si faptul cã ambele clase au efective sub 15 elevi. Cele douã scoli sînt de la Vãleni si Pîncesti. Conducerea Inspectoratului Scolar a mers în cele douã unitãti, sã vadã cum stau lucrurile la fata locului. Generalul Viorel Stan spune cã situatia e tristã rãu si dacã e sã se stabileascã un target, acesta ar fi ca din fiecare scoalã la evaluarea realã din iunie cîte un copil sã ia peste 5 la ambele probe. Este un obiectiv rusinos, mai ales dacã e de comparat cu ceea îsi propun scolile cu staif de prin orase, dar e în deplinã concordantã cu situatia din cele douã comune. „Am fost în scolile Vãleni si Pîncesti. Grea treabã... N-ai cu cine lucra, n-ai cu cine colabora! Din zece - doisprezece copii, cîti sînt într-o clasã, doar cîtiva vin la cursuri, ca sã nu zicã cineva cã ei nu vin la scoalã. Dar carte nu învatã! Unul dintr-o scoalã a plecat de tot, desi apare în catalog! Restul... vai de ei! N-ai ce sã le ceri profesorilor, pentru cã nu au cu cine lucra! Asta e situatia realã. Acei copii nu sînt interesati de învãtãturã, si nici pãrintii nu fac ceva ca sã repare lucrurile. Am vorbit cu directorii, cu profesorii de românã, cu cei de matematicã... Ce planuri sã-ti faci într-o asemenea situatie? Cel mai simplu e sã accepti sã lucrezi cu ei atîta cît pot, sã fie în stare sã citeascã, sã calculeze, cã mai departe nu vor nimic! Dupã ce am mers în cele douã scoli, impresia generalã e cã evaluarea a fost corectã! 90% dintre copiii de-a opta din cele douã unitãti sînt corigenti pe primul semestru cu media 2 si 3. Sper ca prin efortul profesorilor de la cele douã discipline de examen, în ambele scoli, sã putem recupera pînã în iunie, cîte un elev pe clasã. Planul conceput de ISJ Neamt în acest context vizeazã mai mult recuperarea generatiilor viitoare, pentru elevii din acest an scolar e prea tîrziu“, a declarat inspectorul scolar general. Zilele acestea, sefii ISJ Neamt, inspectorii de la românã, matematicã si a treia disciplinã la care elevii de a XII-a au sustinut simularea la BAC vor merge în douã licee unde rezultatele au fost dezastruoase. Vizate sînt Colegiul de Transporturi si Grupul Scolar Leonida.
|