Bunurile Centrului Sf. Teodora trec la primãrie
Primãria Tîrgu Neamt a finalizat procedura de preluare a bunurilor Centrului de primire în regim de urgentã pentru persoane adulte fãrã adãpost Sfînta Teodora. Încã din 2013, autoritãtile locale au asigurat salariile personalului si tot ce tine de functionarea unitãtii, însã bunurile din dotarea clãdirii figurau în proprietatea Asociatiei Angel, prin intermediul cãreia a fost înfiintat acest centru. Printr-o recentã hotãrîre a CL s-a aprobat un contract de comodat valabil pînã în 2022, prin care Asociatia Angel acordã gratuit primãriei bunurile centrului sub formã de împrumut, în scopul folosirii lor pentru continuarea proiectului de gãzduire temporarã a persoanelor fãrã adãpost. Pãrtile au convenit ca, pe toatã perioada derulãrii contractului, un numãr de angajati sau voluntari ai asociatiei sã poatã folosi unele din dotãri în scopul oferirii de servicii sociale si consiliere persoanelor din Tîrgu Neamt. Lista cu inventarul preluat de primãrie cuprinde 211 obiecte, în care intrã tot ce se gãseste în încãperile imobilului, cum ar fi mobilier, vaselã, aparate electrice, lenjerii etc. În prezent aici se aflã circa 20 de beneficiari care primesc hranã de la cantina socialã din subordinea primãriei, fiindu-le asigurate douã mese pe zi. Iernile trecute, în perioadele de ger, au fost gãzduite si persoanele gãsite pe stradã de politisti si de echipajele ambulantelor sau redirectionate de la spital. Proiectul Centrului Sfînta Teodora, finantat de Ministerul Muncii, a fost demarat în 2006, fiind implicati ca parteneri Asociatia Angel Bucuresti, Primãria si Parohia Sf. Neculai Humulesti care a pus la dispozitie clãdirea. Pe parcurs investitia s-a modificat, fosta conducere a urbei luînd decizia mansardãrii si extinderii clãdirii de bazã pentru obtinerea mai multor locuri de cazare, majorîndu-se substantial si contributia primãriei. Lucrãrile la clãdirea centrului, în interior si exterior, au fost finalizate în mai 2011, cînd s-a si fãcut inaugurarea, dar startul activitãtii s-a dat în iulie 2012. Initial, cheltuielile s-au aflat mai mult în sarcina Asociatiei Angel, care a beneficiat si de fonduri de la Ministerul Muncii. Din 2013 centrul a trecut la primãrie, care trebuie sã sustinã aceastã activitate. Printr-o hotãrîre adoptatã de CL în 2006, la momentul demarãrii proiectului, autoritãtile locale s-au angajat ca dupã încheierea finantãrii sã mentinã obiectul de activitate si sã îsi asume costurile de functionare pe o perioadã de 6 ani, iar pentru 10 ani dupã încheierea finantãrii sã nu schimbe destinatia spatiului.
|