Monitorul de Neamt si Roman ziarul din judetul Neamt cu cei mai multi cititori
  Stiri azi     Arhiva     Cautare     Anunturi     Forum     Redactia  
AutentificareAutentificareInregistrare 
Calendar- Arhiva de Stiri Februarie 2015
LMMJVSD
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 
Stiri pe e-mail - Newsletter Monitorul de Neamt Newsletter
Nume:
Email:
Links - Link-uri catre site-uri utile Link-uri
 Judetul Neamt
 Video Production
 Cambridge
Optiuni Pagina Optiuni pagina
Adauga in Favorites Adauga in Favorites
Seteaza Pagina de start Seteaza Pagina de start
Tipareste pagina Tipareste pagina


























Monitorul de Neamt » Stiri Politica 12 Februarie 2015
Tipãreste articolul - Varianta pentru imprimantã Trimite acest articol unui prieten  prin email

Liberalii vor Autostrada Moldova pînã în 2021

• deputatul Mugur Cozmanciuc este nemultumit de noua variantã a MasterPlanului de Transport si solicitã ca Autostrada Moldova sã fie realizatã pînã în 2021, nu pînã în 2030, cum a stabilit Guvernul PSD • „Nu ne dorim o Moldovã în izolare si sãrãcie pînã în 2030, cînd are de gînd PSD-ul sã se preocupe de infrastructura din Regiunea Nord-Est“, a declarat liderul liberal •

Noua variantã a MasterPlanului de Transport îi nemultumeste în continuare pe liberali. Faptul cã Guvernul PSD a acceptat, la presiunea PNL, sã includã si Autostrada Moldova în noua formã a MasterPlanului nu îi încîntã pe liberali. Si asta din cauza teremenului prevãzut pentru realizarea proiectului, 2030. „Dupã demersurile PNL pentru Autostrada Tîrgu Mures-Tîrgu Neamt-Ungheni, Guvernul, în Masterplanul General de Transport ne spune da, dar în 2030, fãrã sã putem beneficia de fonduri europene pînã la final“, a declarat deputatul Cozmanciuc, liderul liberalilor nemteni. Parlamentarul considerã extrem de grav faptul cã Guvernul PSD are în vedere realizarea Autostrãzii în anul 2030. „Chiar dacã pînã la urmã au acceptat, la presiunea PNL, sã facã autostradã în Moldova, trebuie sã înteleagã cã acest lucru trebuie sã se întîmple repede, pînã în 2021! Nu ne dorim o Moldovã în izolare si sãrãcie pînã în 2030, cînd are de gînd PSD-ul sã se preocupe de infrastructura din Regiunea Nord-Est.
Lipsa unei infrastructuri rutiere corespunzãtoare este unul din motivele principale pentru care aceastã regiune este printre cele mai sãrace din România. Refuzul includerii acestui proiect pe lista de prioritãti a Guvernului va condamna zona la izolare si sãrãcie si pentru anii care vin. Nu cred cã trebuie sã mai asteptãm nici o zi pentru a face demersurile necesare pentru realizarea acestei autostrãzi. Trebuie sã întelegem cã este unul din proiectele de tarã ale României“, a declarat Mugur Cozmanciuc. De precizat cã acesta a initiat împreunã cu deputatii PNL din regiunea Moldovei o scrisoare adresatã ministrului Ioan Rus în care îi prezintã prioritãtile de investitii în infrastructura rutierã, necesare pentru o dezvoltare economico-socialã armonioasã a regiunii Moldova. Una dintre prioritãti o reprezintã realizarea autostrãzii Tîrgu Mures-Iasi-Ungheni. „Este foarte important ca acest proiect sã fie inclus spre finantare si executie în perioada 2014-2020, avînd în vedere cã în planul retelelor de transport din Europa de Est lipseste conexiunea est-vest în centrul regiunii est europene, ceea ce conduce la izolarea geograficã a nordului si estului României, Republicii Moldova si sud-vestului Ucrainei. Sustinem asadar realizarea cu prioritate de autostrãzi de pe coridoarele TEN-T Core, iar eventualele drumuri expres sã fie orientate pe coridoarele TEN-T Comprehensive, unde cota de cofinantare este mult mai micã. Conexiunea est-vest (Ungheni-Iasi-Tîrgu Neamt-Tîrgu Mures) este situatã pe TEN-T Core, spre deosebire de programata autostradã Bacãu-Brasov, cu tronson Bacãu-Pascani, care e TEN-T comprehensive“, se aratã în scrisoarea parlamentarilor liberali. O altã prioritate prezentatã ministrului Rus este autostrada Siret-Suceava-Bacãu-Buzãu-Bucuresti-Giurgiu. Nu în ultimul rînd, parlamentarii liberali au atras atentia cã modernizarea mai multor drumuri nationale din Moldova reprezintã proiecte de infrastructurã care se impun a fi parte a Masterplanului General de Transport. „Uniunea Europeanã a impus sã ne definitivãm executia coridoarelor de transport (TEN-T Core & Comprehensive) pînã la sfîrsitul exercitiului financiar 2014-2021. ÃŽn caz contrar, UE nu va mai finanta dupã 2021 portiuni din aceste sectoare, ele putînd fi realizate doar cu fonduri extra-comunitare“, se mai aratã în scrisoarea parlamentarilor liberali.

Articol afisat de 1321 ori  |  Alte articole de acelasi autor  |  Trimite mesaj autorului
(D. MURARU)
Adaugã comentariul tãu la acest articol Comentarii la acest articol:
Nu exist� nici un comentariu la acest articol
Stiri Locale Stiri Locale
Stiri Sport Stiri Sport
Stiri Politica Stiri Politica
Stiri, informatii, cursul valutar, datele meteo, horoscop, discutii, forum.
Webdesign by webber.ro | Domenii premium
©2003-2006 Drepturile de autor asupra intregului continut al acestui site apartin in totalitate Grupul de Presa Accent SRL Piatra Neamt
Reproducerea totala sau partiala a materialelor este permisa numai cu acordul Grupului de Presa Accent Piatra Neamt.
Grupului de Presa Accent SRL - societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective